Kirjoittaja Aihe: Ikäjakauma  (Luettu 14667 kertaa)

Harri Eronen

Vs: Ikäjakauma
« Vastaus #45 : Toukokuu 03, 2017, 11:58:20 ap »
70-luvulla kotipuolessa kun mopohommia alaikäisenä aloiteltiin sekä myös traktori-töitä , paikalliset "Reinikaiset" jututtivat meitä räkänokkia. "Älkää ajelko Tiistaisin , silloin on oikeat poliisit Savonlinnasta kylällä käymässä  ja   jos saavat kiinni , ne antaa sakon" . Ei jäänyt traumoja.

TunturiTT

« Vastaus #46 : Toukokuu 03, 2017, 12:24:21 ip »
Tällainen paikallispoliisi oli myös Petäjävedellä. Mopopojilla oli tapana ajella kaatopaikan portin ohi kaatopaikalle. Siellä sitten tekivät omia koiruuksiaan. Erään kerran kaatopaikalla oli tyhjä roskalava. Sinne älysivät heitellä kiviä ja ääntähän siitä lähti. Poliisi käveli siviilit päällä katselemaan nuorison touhua ja kehotti olemaan hiljempaa, ettei kukaan soita "oikeita poliiseja" paikalle.
Myös viritetyn mopon pysäyttäessään, jos siis oli paikkakunnan omia poikia, katseli viritykset ja totesi:" Ajelkaahan varovasti ja nätisti, ettei kiinnitä "oikeiden poliisien" huomiota.."
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Aapo

« Vastaus #47 : Toukokuu 03, 2017, 12:53:13 ip »
Meni vanhan ajan poliisien muisteluksi. Seitkytluvulla, kun ajokortti piti uusia viiden vuoden väelin, huomasin kesken päivän, että kortti vanhenee juuri sinä päivänä. Äkkiä nimismiehen konttorille korttia uusimaan. Siellä kaikki sujui muuten, mutta selvisi, että tarvitaan ulkpuolisen todistus, että on ajanut liikenteessä. Meinasi jo mennä murheeksi, mistä siihen hätään semmoista. Sattui kuitenkin tuttu poliisi kävelemään ohi, ja minä tietysti kärttämään haneltä todistusta. Kaveri katsoi mua hetken tuimasti ja totesi sitten: joo kyllä mä sellaisen voin antaa, MUTTA lakkaat sitten aamuisin ohittelemasta minua kahtasataa!

Oli sama työmatka, jossa muutama hyvä suora. Minä yleensä vähän myöhässä, joten saattoi H2 Kawalla ohituksissa joskus hyvinkin se kaksisataa löytyä.

Machiavelli

« Vastaus #48 : Toukokuu 06, 2017, 02:17:32 ap »
 Petäjäveden kirkolta on huonoja muistoja... parkkis oli kivillä rajattu ja mää lähdin Yamahalla edeltä mutta matka katkesi ääneen joka syntyi siitä kun Alfa Romeon etukulma osui kiveen... ex ajoi ja perusteli osuman sillä että minun vika kun en näyttänyt missä kivi oli... voi hyvänen aika miten huono ihminen olen ollutkaan...
   Elämäni hienoin hetki oli kun kerroin keväällä 2013 hänelle että tämä suhde oli tässä... vapauduin ikäjakaumasta, olinhan 11 vuotta vanhempi mutta silti imbesilli,dementikko, lobotomialeikattu, seniili, alkoholisti, kusipää ja kävelevä aikapommi... silti mulla oli ja on ajo-oikeus Guzziin! Heh...!

Kosse

« Vastaus #49 : Toukokuu 06, 2017, 20:39:57 ip »
Ennen poliisit osasivat olla kovia, mutta myös reiluja. Heitä kunnioitettiin.
Kerranalaikäisenä ajoin - 57 vuosimallin Hopeasiivellä ilman kypärää, kun paikalinen pelättykin poliisi ajoi ohi. Seuraavan kurvin takana pysäytti ja kysyi, minkä ikäinen olen. Vastasin 14, niin poliisi sanoi, että söisit enemmän, väänsi vanhan kilven irti ja käski työntää mopon kotiin. En tainnut koko matkaa työntää.

TunturiTT

« Vastaus #50 : Toukokuu 07, 2017, 00:06:24 ap »
Tänä päivänä poliisilta on viety auktoriteetti. Eivät saa tehdä juuri mitään, joten eipä heitä "tarvitse" kunnioittaa. Valitettava suunta minun mielestä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

« Vastaus #51 : Toukokuu 07, 2017, 00:53:51 ap »
Kunnioitus on kadonnut sen myötä mitä enemmän tietää itse niin sitä tyhmemmiltä konstat vaikuttavat. Lähinnä tarkoitan kun ryhdytään tien laidassa syynäämään pyörän laillisuutta. Tunteeko, muuten, kukaan triken omistajaa ja trikeä jonka poliisi olisi ratsannut? On yleinen uskomus että eivät edes ryhdy kun ei ole kompetenssiä. Samaa vikaa katsastushenkilöissä. Kun ollaan "virassa" niin luullaan että toinen on aivan tollo ja vaaditaan turhia asioita tai vähätellään.

Tässä esimerkki joka on katsastuksen viralliseksi katsottava tieto: rekisteröintitodistus joka ei pidä totuuden kanssa paikkaansa: http://www.motomatti.fi/2014/06/saaksjarvi-trike-rekisterointitodistuks.html

Vastaavaa venkurointia olen saanut kokea poliisilta kun haluavat väkisin löytää jotain mistä mainita. Eivät sitten kuitenkaan huomaa päivänselviä laittomuuksia joita pyörissäni on kaikissa. Ihan kiusallani laitan aina jotain asiaan kuulumatonta tai jotain lain vaatimaa puuttuu.