Kirjoittaja Aihe: 98E5 poistuu vähitellen  (Luettu 12399 kertaa)

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: 98E5 poistuu vähitellen
« Vastaus #30 : Huhtikuu 14, 2017, 15:32:54 ip »
Teboilin mainoksesta voi vetää päätelmän, että "tavallinen" 95E on ihan kuraa.

>>>Teboil Drive+ 99 E5 palaa puhtaammin tuottaen vähemmän päästöjä:
Kokonaishiilivetypäästöt 25-30 % pienemmät kuin 95 E10:llä ja 10-20 % pienemmät kuin 98 E5:llä ajettaessa.
Hiilimonoksidipäästöt jopa 20 % pienemmät kuin 95 E10:llä ja jopa 15 % pienemmät kuin 98 E5:llä ajettaessa.<<<

Omissa mopoissa ero 95 oktaanisen ja 98 oktaanisen välillä on huomattava. Noissa kolmessa yksilössä joilla enimmäkseen
tulee ajettua, ei ilman moottorin mekaniikkaan tehtäviä muutoksia, pysty hyödyntämään kaasukahvan liikkeestä kuin
pienen osan jos joutuu tankkaamaan 95 oktaanista.
Sohc van Helmi.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 98E5 poistuu vähitellen
« Vastaus #31 : Huhtikuu 14, 2017, 15:40:04 ip »
Vihreämmän aatteen omaava tykkää tuommoisesta. Kansaa yritetään kasvattaa vihreämmäksi jopa naapurimaan (Lukoil) markkinamiesten välityksellä. Se tietysti maksaa hieman enemmän mutta me, 0,5% maailman väestöstä, voimme sen pelastaa.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: 98E5 poistuu vähitellen
« Vastaus #32 : Huhtikuu 14, 2017, 15:46:54 ip »
Niin, alhaisemmalla imuilmanpaineella (läppä kiinni) myös ruiskutuspaine on alhainen ja siis heikompi suihku.

Ei ihan näin mutta melkein.
Imusarjan paineen ohjaama polttoainepaineen säädin pyrkii pitämään polttoaineen ja imusarjan paine-eron vakiona.
Silloin suihku on aina yhtä voimakas, imusarjan paineesta (=kuormitusasteesta) riippumatta.
Sohc van Helmi.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 98E5 poistuu vähitellen
« Vastaus #33 : Huhtikuu 14, 2017, 15:56:20 ip »
Aivan: painesuhde on sama siellä imukanavassa. Oma ajatusvirhe. Polttoainemäärä on kuitenkin eri.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: 98E5 poistuu vähitellen
« Vastaus #34 : Huhtikuu 14, 2017, 16:22:09 ip »
Teboilin mainoksesta voi vetää päätelmän, että "tavallinen" 95E on ihan kuraa.

>>>Teboil Drive+ 99 E5 palaa puhtaammin tuottaen vähemmän päästöjä:
Kokonaishiilivetypäästöt 25-30 % pienemmät kuin 95 E10:llä ja 10-20 % pienemmät kuin 98 E5:llä ajettaessa.
Hiilimonoksidipäästöt jopa 20 % pienemmät kuin 95 E10:llä ja jopa 15 % pienemmät kuin 98 E5:llä ajettaessa.<<<

Eipä ole näkynyt moista täälläpäin, mitä lienee?

Mutta lukee hän mainosta vähän pitemmälle: "HUOM! Teboil Drive+ 99 E5 -bensiinin vaikutus päästöihin ja suorituskykyyn saattaa vaihdella ajoneuvosta, ajotavasta ja ajo-olosuhteista riippuen."

Niin että se siitä sitten.  ;D
Emeritus-guzzisti

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 98E5 poistuu vähitellen
« Vastaus #35 : Huhtikuu 14, 2017, 16:58:58 ip »
Pitäähän se koittaa. Venäjältä on tullut muutakin jota on kokeiltu....

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 98E5 poistuu vähitellen
« Vastaus #36 : Huhtikuu 14, 2017, 17:46:34 ip »
Radalle tulee tankattua 98:a tai v-poweria. Ihan vaan mielenrauhan vuoksi. Katuajossa menee ysiviis. Tuolla 99:llä ehken pehmenee käynti. Vielä kun tuo osaisi säädellä ennakkoa oktaanin mukaan, niin olisi hyvä. Saisi enemmän irti väännön kautta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: 98E5 poistuu vähitellen
« Vastaus #37 : Huhtikuu 16, 2017, 10:59:16 ap »
Siellä missä on moottoripyöriä enemmän, on myös ongelmia enemmän. Tässä tuore tarina V11 palstalta:
"
Kun tänään oli aikomus asentaa tankki takaisin paikalleen, oli kaikki tosi ahdasta. Alkuperäisten pidikekumien kanssa ei onnistunut enää edellisellä kerralla, sorvasin silloin uudet ja porasin kiinnitysreiät eksentrisesti.  Se toi 8-10 mm lisää tilaa.  Enempää tankki ei saa paisua, muuten ohjaustangot ottavat kiinni sen kylkiin.  Tankin kiinnityspultti takapuolella menee enä vain „napinan“ kanssa kiinni. Jos tankki vielää paisuu – olen pulassa.
-   - -
Monet ovat raportoineet tästä ja olen itse kokenut myös saman.  Tankki valmistettiin Acerbis -materiaalista, eikä niitä tehty ainoastaan Guzzille (V10, V11) vaan myös muille (Ducati, Aprilia).  Tuo materiaali, joka tuli käyttöön 1990 -luvun lopulla, oli alunperin nylonia.  Sillä on ominaisuus imeä itseensä vettä, jolloin materiaali paisuu.  Etanolia sisältävät bensiinit E5 ja E10 sisältävät myös aina vettä (koska alkoholi sitoo vettä) – erityisesti kun se seisoo pidempään, esim. talven yli.  Tämä ongelma tuli esille vasta 2004/05, jonka jälkeen materiaali vaihdettiin.  Tankin paisumista vastaan voi toimia varastoimalla tankin irrotettuna, tyhjänä ja kuivana tai tankin kiinniollessa pitämällä tankin täynnä.  Puheiden mukaan tankki kutistuu takaisin, kun sen varastoi tyhjänä 2-3 viikoksi avoimeen, kuivaan ja lämpimään tilaan.
"

Jos etanolimäärää haluaa minimoida, eikö tuo lie sama kenen 98E5 bensaa tankkaa?  Erikoisempina markkinoiduista Shellin V-Power Nitro 98+E5 (tuo oktaaniluku tuntuu vaihtelevan Shellillä maittain, esim. Saksassa 100) saatavuus on laajempaa kuin veli venäläisen Teboil Drive+99E5:n.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 16, 2017, 21:47:54 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 98E5 poistuu vähitellen
« Vastaus #38 : Huhtikuu 16, 2017, 16:04:59 ip »
Taloudessa on enää vain yksi muovitankkinen pyörä, Centauro V10 vm -96, jossa voisi olla mahdollista tankin muodonmuutokset. Nyt se on tulossa peruskunnostukseen joten laitanpa tarkkailuun tankin mahdolliset ongelmat. Ennakoivasti ostin, kun halvalla sain, uuden tankin jo vuosia sitten kun aiheesta oli enemmän porua. Edelleen hyllyssä käyttämättömänä. Mitään muodonmuutosta en ole havainnut. Centauron tankki on etupäästään kiinni pyöreiden kumitallojen avulla ja takapäästään yhdellä pultilla.