Siellä missä on moottoripyöriä enemmän, on myös ongelmia enemmän. Tässä tuore tarina V11 palstalta:
"
Kun tänään oli aikomus asentaa tankki takaisin paikalleen, oli kaikki tosi ahdasta. Alkuperäisten pidikekumien kanssa ei onnistunut enää edellisellä kerralla, sorvasin silloin uudet ja porasin kiinnitysreiät eksentrisesti. Se toi 8-10 mm lisää tilaa. Enempää tankki ei saa paisua, muuten ohjaustangot ottavat kiinni sen kylkiin. Tankin kiinnityspultti takapuolella menee enä vain „napinan“ kanssa kiinni. Jos tankki vielää paisuu – olen pulassa.
- - -
Monet ovat raportoineet tästä ja olen itse kokenut myös saman. Tankki valmistettiin Acerbis -materiaalista, eikä niitä tehty ainoastaan Guzzille (V10, V11) vaan myös muille (Ducati, Aprilia). Tuo materiaali, joka tuli käyttöön 1990 -luvun lopulla, oli alunperin nylonia. Sillä on ominaisuus imeä itseensä vettä, jolloin materiaali paisuu. Etanolia sisältävät bensiinit E5 ja E10 sisältävät myös aina vettä (koska alkoholi sitoo vettä) – erityisesti kun se seisoo pidempään, esim. talven yli. Tämä ongelma tuli esille vasta 2004/05, jonka jälkeen materiaali vaihdettiin. Tankin paisumista vastaan voi toimia varastoimalla tankin irrotettuna, tyhjänä ja kuivana tai tankin kiinniollessa pitämällä tankin täynnä. Puheiden mukaan tankki kutistuu takaisin, kun sen varastoi tyhjänä 2-3 viikoksi avoimeen, kuivaan ja lämpimään tilaan.
"
Jos etanolimäärää haluaa minimoida, eikö tuo lie sama kenen 98E5 bensaa tankkaa? Erikoisempina markkinoiduista Shellin V-Power Nitro 98+E5 (tuo oktaaniluku tuntuu vaihtelevan Shellillä maittain, esim. Saksassa 100) saatavuus on laajempaa kuin veli venäläisen Teboil Drive+99E5:n.