Moottoripyörän tapauksessa sovelletaan prosenttisääntöä, että tietty osa kulutuspinnan alkuperäisistä urista on oltava riittävällä kuviosyvyydellä varustettu. Se, miten konstaapeli sen tien päällä määrittää, on eri asia..
Ja millä mitataan, kun puhutaan kuitenkin millin kymmenyksistä.
Rengas on pehmeää materiaalia, joten mekaaninen mittaus ei käy.
Ainakin mie tulisin kiistämään mittauksen, jos konstaapeli kirjoittaa lappua, kun renkaan kulutuspinta on todettu mittaamalla 1,50mm ja mittavälineenä on ollut rengasliikkeen ilmaiseksi jakama urasyvyysmittari...
Voihan tommoisia pykäliä keksiä, mutta vehkeet pitää olla sitten sellaiset, että kaksi mittaajaa ei saa kahta eri tulosta.
Sama olisi autohommissa, että kiistäisin mittauksen, jos joskus olisi ollut tai tulisi tilanne, että olisi rajatapauksesta kyse ja konstaapeli ei jousta asiakkaan eduksi.