Pelkästä Co-lukemasta pystytään tietyin reunaehdoin päättelemään muutkin päästöt mikäli ei ole katalysaattoria. Kyseinen laite korjaa päästöjä: Typen oksidit se muuntaa takaisin typeksi. Hiilimonoksidin se se polttaa loppuun eli hiilidioksidiksi ja hiilivedyt vedeksi. Putken päästä siis, optimitapauksessa, tulee runsaahkosti vettä, typpeä ja hiilidioksidia. Kaksi ensimmäistä on melko haitattomia vaikka runsaaseen veteen voi hukkua, typpeä on ilmassa jo ennestään mutta hiilidioksidin määrä lisääntyy ilmakehässä eikä kasvikunta ja muut hiilinielut kykene kaikkea hyödyntämään.
Moottoripyörän katalysaattorin toimintaa, joissakin malleissa, pyritään parantamalla tuottamalla lisää hiilidioksidia että muut päästöt laskisivat. Mutta sille ei nyt anneta mitään painoa vaan tuijotetaan vain bensiinin kulutukseen ja hiilidioksipäästöön.
Ilman katalysaattoria asia on jokseenkin kuten liitteessä mainitaan. Jos hiilidioksidin määrä päästöissä muuttuu muuttuvat myös muiden aineiden pitoisuudet. Mutta aina tulee hiidioksidia. Lisäksi on vaateita tehontuotosta. Kaavio on siis ilman katalysaattoria. Valitettavasti en nyt löytänyt vastaavaa kaaviota joka kuvaisi vastaavia arvoja kolmitoimikatalysaattorin jälkeisessä pakokaasussa.