Kirjoittaja Aihe: Kaluston päivitystä  (Luettu 36427 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #15 : Helmikuu 19, 2017, 21:38:27 ip »
Aika moni big twin-mies on sitä mieltä, että evo kone  on parempi kuin twin camit. Myönnän etten ole kylmätyyppejä syvemmälle harrikkamaailmaan koestanut. Kyllä ne listalla on.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

jari

  • Viestejä: 30
  • Oulu
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #16 : Helmikuu 19, 2017, 21:55:01 ip »
Mites kävi lämpimänä?


Honda XL 700 Transalp//Yamaha TX750//BMW r1200gs

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #17 : Helmikuu 19, 2017, 22:20:27 ip »
Sepä se. Testaamatta on.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

gotler

  • Viestejä: 256
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #18 : Helmikuu 20, 2017, 07:15:41 ap »
Onnea Ikkalalle. Pyörää ei osteta pelkästään järkiperustein. Kalustoa pitää vaan välillä päivittää, niin se on. Ei olisi minullekaan ekaa Guzzia tullut 13 v sitten ilman päivittelyä.

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #19 : Helmikuu 20, 2017, 14:54:09 ip »

Ruuvaushommia tiedossa  ??  Mutta onkos hihnalla vai joko onko ägetty iso takarengas ja KETTINKI  ;D
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

mosa

  • Viestejä: 360
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #20 : Helmikuu 20, 2017, 15:12:15 ip »
"Pyörää ei osteta pelkästään järkiperustein. Kalustoa pitää vaan välillä päivittää, niin se on."

Juu, onhan kaluston päivityksiä "hallitus" aina välistä vähän päivitellytkin ;)

mosa

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #21 : Maaliskuu 07, 2017, 00:26:19 ap »
Taloon tuli toinen Aprilia eli Tuareq 600, josta enemmän Muiden italomerkkien osastossa.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #22 : Maaliskuu 09, 2017, 19:51:10 ip »
Onnea uuden pyörän omistajalle. Uusi pyörä on aina  askel eteenpäin ;D. Itse kun "hurahdin" tähän harrastukseen,  mopo keuli hetiinsä. Kolme pyörää tuli talliin puolen vuoden sisällä. Minulla on kotikenttäetu siinä,  että nykyinen  "hallitus" ymmärtää moottoriharrastusten päälle ja on mukana kaikin puolin. Kerrankin harrastus yhdistää (nim. muustakin on kokemusta).
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #23 : Maaliskuu 09, 2017, 21:27:09 ip »
Tuollaista isompaa Tuareqia en ole nähnyt liikenteessä koskaan. Piikkisen muistan nuoruudesta. Ei ollut lähipiirissä, mutta useammin nähty.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #24 : Maaliskuu 12, 2017, 13:21:28 ip »
Perheen toiseksi nuorimmalle pojalle (nyxän puolelta) tuli sitten pitkään kinuttu piikkinen KTM RC. Ei sitten mikään muu merkki kelvannut. Näyttää olevan nuorison suosissa tuo "kotari". Pyörä on vuoden vanha käytetty. Jämäkästi rakennettu piikkinen, kun tasan samaa pyörää versioidaan myös 390 kuutioiselle koneelle. Poika on vielä ilman korttia, lumen sulamista ja autokouluajoja odotellessa, polte on kova pyörän selkään. Ilmeisesti uudet euronormit painavat valmistajia ahtaalle. Yksi Yamahakauppias kertoi, että piikkisen jammun maahantuonti päättyy ::). Voiko tosiaan olla, että näin iso merkki jättää euroopan väliin.
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #25 : Maaliskuu 12, 2017, 13:41:58 ip »
Tarkemmin en ole asiaa tutkinut mutta käsitys on siitä että monella valmistajalla on tällä hetkellä kapeampi mallisto kuin aiemmin. Euro4 on menossa eikä seuraavakaan kiristys niin kaukana ole. Euro5 tulee voimaan 2020 alusta. Vauhti on siis kovaa ja seuraava päästökiristys on reippaampi kuin edelliset. Koska sitten seuraava kiristys? Sitä ei EU:n komissio ole vielä esittänyt. Ehkä 2026.
Euronormit sitovat kehityspääomaa ja jos jonkin mallin päämarkkinat ovat jossain muualla; miksi nähdä vaivaa kun tuloja saa muualta helpommin.

http://transportpolicy.net/index.php?title=EU:_Motorcycles:_Emissions

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #26 : Maaliskuu 12, 2017, 15:46:23 ip »
Johan japanilaiset merkit ovat varoitelleet luopuvansa tehokyykkyjen valmistuksesta, kun nykyiset rajat vanhenevat. Alkaa italialaisetkin pärjätä markkinoilla, jos näin käy.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #27 : Maaliskuu 12, 2017, 16:25:04 ip »
Yhteen aikaan oli teholukema kaikki kaikessa. Tilanne lienee kääntymään päin. Tosin se koskee vain osaa moottoripyörän ostajista. Merkittävä osa on luopunut tehotarpeesta muiden syiden takia ajat sitten. Muutenhan ei vois selittää amerikkkalaistyyppisten kustomien ja puolikustomien hyvää myyntiä jo pitkään. Tosin niitäkin viritellään.

Tähän downsiftaamiseenhan Guzzikin on lähtenyt mukaan ja uutta ostajakuntaa houkutellaan kohtuullisella hinnalla ja tyylikkäillä laitteilla. Itseeni on ainakin tehonnut. Alhaisessa hinnassa on kyllä vaarana se että luullaan köyhäksi. Siksi kalliitakin malleja myydään.

Pyörämerkin tai mallin ympärille tehdään jonkinlainen "sädekehä" ja mukana oleminen ja hyväksytyksi tuleminen edellyttää vaatimukset täyttävää laitetta.

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #28 : Maaliskuu 12, 2017, 16:56:14 ip »
Tuo mitä Motomatti kirjoitti edellä, on markkinamiesten puheissa sitä lifestyle osaamista mielikuvien kanssa. Kun näihin motoasioihin aloin tutustua, niin aika äkkiä selvisi mitä jos jonkin näköistä tyylisuuntaa on olemassa, niin pyörien kuin asusteuniformujen osalta. Olet yksilöllinen, kun olet samanlainen kuin muutkin harrastajat. Erityisesti on tuo HD meininki hapsuineen lähinnä huvittanut, ei sitten ikänä tuohon sorruta. Guzzin markkinointi, erityisesti V7 pyörien "mannekiinit", on aikalailla kaukana omasta todellisuudesa, parikymppisiä kaunottaria ja salskeita ylkiä. No, tulevaisuus on nuorissa, niin se menee. Omat sata kiloa, kun tuollaisen siron pyörän päälle täräyttää, niin näky on kovin toisenlainen. Minusta Guzzin markkinointi on aika "neitihenkistä", mutta voi silläkin rahaa tehdä. Californian päällä voi sitten istua enemmän "äijää" kuvissakin.

Tehot ovat pyörissä autoihin verrattuna aina riittävät ja ajo nautinnollista, kaikki on suhteellista. Pikku Breva lähtee omaan makuun mukavasti liikennevaloista, mutta maantienopeuksissa alkaa olla tehorajojensa rajoilla. California3 on aika sopiva ja riitävä suomen nopeuksissa, mutta ei sillä moottoritienopeuksissa, puhumattakaan autobanh nopeuksissa haluaisi pidempään ajaa. Omasta kalustosta Aprilia on ainut, jolla voisi kuvitella ajavansa autobahnilla tavanomaista 130-160 km matkanopeutta. Jos taas matkapyörää halajaisi euroopan turneelle, niin ehkä tuo calin 1400 touringmalli olisi järkevä valinta. Katson kesän yli ja sitten voisi Aprilia vahtua uudehkoon Caliin, aika näyttää.
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kaluston päivitystä
« Vastaus #29 : Maaliskuu 12, 2017, 17:48:43 ip »
Tuo oma lauseen italialaisten mahdollisesta mahdollisuudesta tarkoittaa sitä, että jos valtamerkit karsivat omaa huippuosaamistaan ja mallistoa, niin pienemmät toimijat voivat hyötyä. Voivat siis saada markkinaosuuksia, kun rivit yläpäässä harvenevat.
Hyvä pyörä, parempi mieli.