Kyllä minulle on tullut käsitys, että nimimerkki MM on tuntuvasti keskimääräistä enemmän kiinnostunut nykymaailman jutuista. Kohdentuu vaan kapeahkolle sektorille, mutta on sillä sektorilla sitten syvää. Läppärien ja padien käyttöjärjestelmät, moottoripyörien moottorinohjauslaitteet, ohjelmistot joilla saa yhteyden em. laitteisiin, ohjelmistot (useita), joilla voi muokata moottorinohjauslaitteiden tiedostoja, ride by wire -järjestelmän sorkkiminen, jne.
Kukin voimiensa, taipumuksiensa ja kiinnostuksenkohteidensa mukaan. Omalla kohdalla tuntuu että kovasti saa tehdä töitä ja aikaa on kulunut ihmetellessä ”miten kaikki toimii” (edes pintapuolisesti). Aikanaan tavasin innolla Järvisen kirjaa MS-DOS -käyttöjärjestelmästä… nyt oli aikomus vaihtaa W10:iin mutta jäi toistaiseksi. Puhelinpuolella on kai pakko antaa periksi ja siirtyä W10:tä iOS:ään, kun laittepuoli temppuaa ja W10:iin ovat apps:it huonompia (spotify:ssä ei esim. ole taajuuskorjainta tai ristiinhäivytystä, instaa ei saa, vaan tämän ikäinen ei sitä tarvitsekaan). Oli mukavaa lukea jälkikasvun twiittejä sekä smash:istä että slush:ista. Jos olisi ollut pätäkkää, mieluusti olisin ollut kuuntelemassa esityksiä slushissa.
Jos ketä ihmetyttää edellinen teksti, ei syytä huoleen, eivät IT -hemmot ja startup -nuoret puolestaan tiedä missä Guzzin moottoreissa on kampikammion huohotuksessa käytetty painovoimaan perustuvaa yksisuuntaventtiiliä ja missä ei puhumattakaan siitä missä moottoreissa on sporttisemmasta nokka-akselista hyötyä vai tuleeko ehkä rajoittavaksi tekijäksi kannen rajoitukset virtaamassa...