Kirjoittaja Aihe: Todella asian vierestä  (Luettu 9156 kertaa)

GuzGuz

Todella asian vierestä
« : Marraskuu 07, 2016, 20:37:11 ip »
Ei liity Guzzeihin yhtään.
Kaikkeen sitä joutuu, naapurin pihalle kissa ja pyysi pelastamaan katin.
Kesäkissa taas lempattu maalle, ja ei helpoa ole pari viime kuukautta olleet näkyy kaikessa.
Kaupunkikissa selvästi ja paksun turkkinsa sisällä aivan luuta ja nahkaa, takakoipi vuosi verta, veikkaisin että linnun kuin noin terävä pistojälki.
Ihan käyttänyt 8 yhdeksästä muka kissan elämästään, kohta olisi jo ollut menoa, vaikka nuori veikkaisin pari vuotiaaksi.
Voi V ihmisiä, tappakoon toisiaan mutta miten kohdellaan muita olentoja on vielä surullisempaa.
Nukkunut pari päivää ihan putkeen katti, sen verran jaloitellut että syömään ja hienosti pissille laatikkoon mitä yhdessä kateltiin sopivaksi.
Hemmetin kesy ja kiltti kisu, lemmikki on heitytty olos ja ilvessilmä on ihan pihalla mihin joutunut vaikka nyt toivottavasti asiat kääntyi parempaan..
En ole koskaan ymmärtänyt ihmisen tarvetta tappaa toisiaan, muiden elävien rääkkäämiset otan vielä raskaammin.

Tämä tästä, mutta jos joskus tapaisin lempanneen, niin lupaan että osumatarkkuus on kohdilla.

TunturiTT

Vs: Todella asian vierestä
« Vastaus #1 : Marraskuu 07, 2016, 20:51:54 ip »
Itsellä menee aina yli ymmärryksen eläimiin kohdistuva rääkkäys ja kiusaaminen. Jos ei osata pitää eläintä, ei sitä pidä ottaa. Lehdistä saa lukea noita juttuja jatkuvasti.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Piippis

« Vastaus #2 : Marraskuu 08, 2016, 09:56:11 ap »
Meille, koiraperheeseen, tuli vastaavanlainen katti ihan itse elokuussa sisälle. Livahti ovesta sillä aikaa, kun musti päivysti pihamaalla. Makasi olohuoneen pöydällä ja pyysi apua. Laiha kuin mikä. Kuusi viikkoa kesti hällä toipuminen täyteen iskuun. Nyt on jo tehoja 110% lasissa. Sisäsiisti, rokotettu, leikattu ja terve kolli. Vanha porokoira hyväksyi tulokkaan saman tien. Kai se näki, että toisella oli hätä.
En kanssa ymmärrä tuota kesäkissailmiötä. Eihän tuota tartte edes muuten hoitaa, kunhan vaihtaa hiekat ja antaa ruoat.

TunturiTT

« Vastaus #3 : Marraskuu 08, 2016, 10:07:31 ap »
Itse olen ollut siinä harhaluulossa, että kesäkissailmiöstä oltaisiin päästy jo eroon. Ei ilmeisesti. Sehän oli silloin 90-luvun alussa erittäinkin kovasti tapetilla, syksyllä niitä kissoja oli maaseudulla haitaksi asti.

GuzGuz

« Vastaus #4 : Marraskuu 08, 2016, 14:39:51 ip »
Ei olla päästy.
Kyllä yleistä on edelleen jättää kaupunkikatti mökille tai vaikka liikkuvasta autosta lempata kuten on tainnut tässäkin käydä.
Kolmas omassa tapauksessa pikkutien varrella.
Ihan täydellinen vastuuttomuuden puuttuminen elävästä, oi voi..
Kettukin ehkä avittanut hieman verenvuotoja ennen puuhun kiipeämistä.
Edelleen tulee pikkuisen verta, mutta näyttäisi tokenevan.
Koirissa ei ole näkynyt ainakaan täälläpäin vastaavaa kun ovat "hintavia", mutta samaa pastaa varmaan jossain sitäkin käydään..
Viirusilmän kunniaksi pitää sanoa että syö/ juo ja jopa hieman haisteli että missä ollaan ja selvinnee.
Jopa hieman venyttelyä harvoin herätessä on hyvään suuntaan merkit.

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
« Vastaus #5 : Marraskuu 08, 2016, 19:14:52 ip »
Minulla on ollut 9 kissaa elämäni aikana + yksi koira. Kahta asiaa en ole ymmärtänyt, enkä hyväksynyt: Rattijuoppo ja eläinrääkkäys.

Tuollainen löytökissa olisi hyvä kiikuttaa elukkatohtorille; Korvapunkit, madotus ym. loiset pitäisi saada pois. Silmät olisi hyvä tarkistaa mahd. tulehdusten varalta. Ja haavakin olisi syytä tutkia ( antibiootti? ) ja tarkistaa pitääkö se "avata" ja siistiä.

Hyviä ja riemullisia hetkiä uuden perheenjäsenen kanssa. Muista, että kissa käsittelee ihmisiään henkilökuntana..  :D

motomatti

« Vastaus #6 : Marraskuu 08, 2016, 19:23:40 ip »
Erään tuttavani uskomus: kissat ovat avaruusolentoja kaukaa ja ovat laittaneet ryhmän myös maapallolle tutkimaan onko siellä asuva eläimistö sopivaa ruuaksi ja orjiksi.

TunturiTT

« Vastaus #7 : Marraskuu 08, 2016, 19:46:17 ip »
Itse en niin välitä kissoista, en halua sellaista lemmikiksi. mutta ei niitäkään silti saa rääkätä tai kiusata, kuten ei mitään muutakaan eläintä.
Minä pidän myös rääkkäyksenä sitä, kun koiraa pidetään tarhassa päivät pitkät ilman tilaisuutta jaloitella. Ja niitä on paljon. Minulla on ollut omia koiria parikymmentä vuotta. Kelistä riippumatta olen lähtenyt aamulla, päivällä ja illalla kävelylle niiden kanssa. Valitettavan paljon on niitä omistajia, jotka laiminlyövät koiriensa ulkoilun. Mitä isompi koira sen pahempi.

jjp

« Vastaus #8 : Marraskuu 08, 2016, 22:20:29 ip »
Itse en niin välitä kissoista, en halua sellaista lemmikiksi. mutta ei niitäkään silti saa rääkätä tai kiusata, kuten ei mitään muutakaan eläintä.
Minä pidän myös rääkkäyksenä sitä, kun koiraa pidetään tarhassa päivät pitkät ilman tilaisuutta jaloitella. Ja niitä on paljon. Minulla on ollut omia koiria parikymmentä vuotta. Kelistä riippumatta olen lähtenyt aamulla, päivällä ja illalla kävelylle niiden kanssa. Valitettavan paljon on niitä omistajia, jotka laiminlyövät koiriensa ulkoilun. Mitä isompi koira sen pahempi.

Mie olen päättäny, että en ota koiraa, ellei ole pihapiiri semmoset satakunta hehtaaria koiran ittekseen riekkua. Ennenvanhaan meni koiran kanssa semmoset 2-3 tuntia ulkona arkisin. Vapaapäivinä sitten saatto mennä 5 tuntia.
Nothing is impossible for the man who doesn't have to do it himself.
A. H. Weiler

GuzGuz

« Vastaus #9 : Marraskuu 11, 2016, 18:23:38 ip »
Ihan hyvin on toipumassa.
Veikkaan että leikattu ja myös rokotettu kaupunkikatti.
Olisko jopa sirutettu kun vaikuttaisi niin "rotukissalta".
Siitähän selviäisi mm osoite jossa kävisin mielelläni.
On sellainenkin skenario mahdollinen että joku kaipaisi, vaikka epäilen.
Ei ole tainnut ulkona paljon käydä ennen viimeistä luontoseikkailuaan.
Madotus hoidetaan kotikonstein kyllä.
Korvapunkkeja ei ja silmät fine, ei vaan oikein tahdo vilkkuluomet sulkeutua hereilläkään kun niin väsyttää edelleen.
Haavat (olikin pari) on nyt desinfioitu, takapään karvat saksitaan lyhyemmiksi kunhan jalkeilla, tuppaa jäämään hieman vaikeuksia putsata laatikolla käyntien jälkeen.

Noi kaikki taloon kissat on jotenkin tulleet, yhtään en ole ottanut tai ostanut.
Katsotaan nyt sitten miten pärjää, aika kova on ympäristö ja ulkona on ihan pakko oppia käymään tarpeilla, itse kun olen välillä poissa parikin viikkoa varsinkin kesäisin.
Kyllä sapettaa edelleen kansalaisten käytös että näitä tapahtuu vaikka nyt arvuutellaan tätä.

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 22, 2016, 10:14:24 ap kirjoittanut GuzGuz »

motomatti

« Vastaus #10 : Marraskuu 11, 2016, 19:14:11 ip »
Asumme kerrostalossa. On ollut puhetta ottaa kissa tai koira tai molemmat kun melkein kaikilla naapureillakin on. Tilanne ei ole toteutunut siihen suuntaan. Eikä toteudu. Siihen pitää olla riittävästi tonttimaata. Sitten kävisi.

Kun asuin vielä vanhempien maatilalla niin siellä mökkien kesäasukkaat ottivat kesäkissan tai pari. Kesäasukkaita oli useampia. Sopimus oli sellainen että kissa on kesän mökkiläisillä ja talveksi se palautetaan meille, maataloon. Seuraavaksi kesäksi sai saman tai jonkin toisen kissan. Mökkiläiset tykkäsi.

Toisaalta kissat lisääntyivät toisinaan räjähdysmäisesti ja niiden ikää piti raskaasti lyhentää toisesta päästä. Se ei ollut kivaa mutta välttämätöntä. Sisäkissoja tai edes sellaisia jotka tulisivat asuintiloihin ei meillä juuri harrastettu. Koira sai olla sisällä jos viihtyi.

TunturiTT

« Vastaus #11 : Marraskuu 11, 2016, 21:47:50 ip »
Tuollaisen sirun luku ei varmaan maksa mitään eläinlääkärissä?

Vierailija

« Vastaus #12 : Marraskuu 11, 2016, 21:52:11 ip »
Asumme kerrostalossa. On ollut puhetta ottaa kissa tai koira tai molemmat kun melkein kaikilla naapureillakin on. Tilanne ei ole toteutunut siihen suuntaan. Eikä toteudu. Siihen pitää olla riittävästi tonttimaata. Sitten kävisi.
<snip>

Meillä on 2 tyttären koiraa päivähoidossa 2 kertaa viikossa (ja huomenna yöhoidossakin), mukavasti pakottavat meikäläisen lenkkeilemään, vaikka tonttimaata ei ole yhtään.  :)
Emeritus-guzzisti

motomatti

« Vastaus #13 : Marraskuu 11, 2016, 21:55:19 ip »
Lenkkikaveri kun on niin se motivoi. Mulla se on joko Paja tai lähijuottola.

TunturiTT

« Vastaus #14 : Marraskuu 15, 2016, 20:59:52 ip »
Kuulin tässä, että eräillä tuttavilla on yhä iso Tanskandoggi ja sekarotuinen. Heillä on noin kolmen neliön tarha. Siellä ei yksinkertaisesti ole jaloittelutilaa isolle koiralle. Koiria ei myöskään kävelytetä. Harrastavat ja ratsastuttavat hevosiaan puoliammattilaisesti. Ihan tosissaan ärsyttää tilanne, olin siinä uskossa, että tilanne olisi jo korjaantuu, mutta ei.
Olen kahden vaiheilla, että teenkö ilmoituksen, vai menetänkö ystävyyden. Taidan taipua ensimmäiseen..