Lisää mittarimurheita, mutta calin kierrosluku sellaisesta. Kesää ei viittinyt pilata asian pohtimisella, mutta nyt olisi tämän talven aikana hoidettavien puutteiden listalla sen kuntoon saattaminen. Pyörä on siis 97 mallinen, jossa on eletroninen kierroslukumittari, Veglia borletti , electronic lukee taulussa. Ensin pitäisi vaan lähteä diagnosoimaan mikä siinä ei toimi, ennen kuin miettii esim. mittarin vaihtoa.. Ajossa viisari heiluu noin 2000 kierroksen kohdalla, heiluntaa taitaa tehdä lähinnä tien epätasaisuudet, mutta ei siis ole täysin eloton? Ainakin kerran mittari osoitti elonmerkkejä epätavallisen korkeilla kierroksilla, nousten hetkeksi 5-6000 kierroksen tuntumaan hyppäyksen omaisesti. Virrattomana mittari tököttää n. 500 rpm kohdalla. Voiko noista oireista päätellä mittarin olevan rikki? Käsittääkseni joku anturi pitää olla moottorin suunnalla. Johto mittarista katoaa tankin alle. Pystyyköhän tuosta mittarille tulevasta johdosta mittaamaan, että signaali on ok/ei ok?