Onko kukaan vaihtanut Californiaan starttinappulan takana olevaa mikrokytkintä ja muistuisiko mieleen, mistä sellaisen hankit?
Vintagen mikrokytkin vetää oikoseen kastuessaan ja Säkylän rallimatkalla se kerkesi hajottaa koko starttimoottorin vauhdissa startatessaan. Työnnettiin käyntiin ja päästiin kotiin tauot ja välitankkaukset moottorin käydessä. Onneksi on vara-avain aina mukana, että sai tankin korkin sillä auki. Dinseltä tuli viikossa uusi startti, mutta vasta Mandellon reissulle lähtöä edeltävänä iltana pyörän pesun jälkeen startatessa selvisi, että varsinainen vika olikin starttinappulan puolella, kun vika uusiintui ja lähdin tutkimaan asiaa sulakkeista ja releistä lähtien . Ei vaan ollut aikaa tehdä muuta, kuin sumuttaa hullun lailla contact cleaneria mikrokytkimeen ja vika "hävisi". Mandelloon päästiin hienosti ja juhlat juhlittiin. Mutta vika "uusiutui" reilun kahden viikon kuluttua paluumatkalla Pisassa, kun pyörä oli seissyt sateessa sitä ennen pari päivää Firenzen laitakylällä Montespertolissa. Taas se tapahtui kesken ajon ja vieläpä helteisessä poutakelissä, mutta tällä kertaa olin viisaampi ja väänsin heti virrat poikki virta-avaimesta ja rullasin kadun varteen parkkiin. Contact cleaneria taas ja niin palailtiin Ranskan Alppien kautta koukaten kotiin eilen ilman ongelmia. Kytkimessä on halkeama, mistä vesi(ja cleaneri) pääsee sisään. Kun vika ilmeni ensimmäisen kerran, pyörällä oli ajettu n.67000km. Kaverilla oli Vintage, missä tuli sama vika n.40000km kohdilla ja starttimoottorikin meni, mutta varsinainan vika jäi silloin ilmeisesti mysteeriksi.
Dinseltä ja muualta alan liikkeistä löytyy kyllä kokonaisia kahvakytkin paketteja ja ebaysta käytettynäkin, mutta eipä kiinnostaisi maksaa toista sataa pelkän pikku osan takia tai ostaa heti kohta rikkoutuvaa käytettyä. Jos joku voisi antaa valaistusta asiaan, niin ei tarvitsisi lähteä kiertelemään osa kädessä liikkeestä liikkeeseen.
Jouko