Ilmeneekö "ongelma" silloin , kun tulet esim liikennevaloihin ja vaihtelet ykköselle asti , liikkeelle lähtiessä vaihde "hyppää" vapaalle? Jos näin , "rauhallisemmat liikkeet" , kun vaihde on ykkösellä. Eli jos nopeasti nostaa jalan vaihdepolkimelta, keskitysjousi saattaa aiheuttaa "vapaan löytymisen". Jousi on myös säädettävää mallia , näin muistelisin . . Muu teoria ja tieto tulee kohta.
Oireet on justiinsa nuin. Vika lienee käyttäjässä. Syyllistyin modifiointiin, kun siirsin työntötangon linkkivivuston toiseen reikään, siihen joka on pienemmällä säteellä. Aattelin pärjätä lyhkäsemmillä polkimen liikkeillä. Voi olla, että tämä muutos ei ollut siirtomekanismille mieleen. Pitempi liikerata vois kuitenkin toimia varmemmin.
Öljyt on ilmeisesti vaihdettu 7tkm sitten ed. omistajan kertomana. Menee ens talvena vaihtoon.
Kiristelin sen ruuvin, kun epäillin samaa.. Oli aikas kireellä jo valmiiksi, ei ollut klappia. Vanhempi tieteenharjoittaja oli jo tästä varoitellut aikanansa, joten osasin tarkistaa. Se pooritettu akseli on näköjään reiluhkolla välyksellä laatikossa reiässänsä. Lienee kuuluu asiaan?
Kiitos Harrille kysymästä. Pleksi on palvellut hyvin lyhkäsemmissä ajoissa. Pitemmälle matkalle oon valkannut modatun "hehtaaripleksin" edelleen. Tein muutaman reiän hehtaarin alalaitaan lyhdyn yläpuolelle, tasaa aika mukavasti virtauksia.