Jonkinverran liuenneita bensaletkuja ja leikanneita bensapumppuja.
Joko ei ole ollut E10 kelvollisia tai joissain yksittäisissä tapauksissa, joissa vanhan pa-järjestelmän seinämiin on vuosien saatossa kertynyt ohut lima/möhnä bensiinistä. Kun tankataan raakaa E85:ttä tuo möhnä liukenee ja voi tukkia suodattimen tai pumpun. Siksi vanhoissa autoissa olisi ajeltava alkuun pari tankillista 30-50% seoksella ja vaihtaa uusi bensasuodatin ennen 100 % E85 siirtymistä. Samalla vaihdetaan öljyt ja siirrytään käyttämään täyssynteettisiä (SN luokiteltuja) öljyjä. Itse pa-järjestelmän materiaalit kestävät E85:n. Iriduim sytytystulpat parantavat kylmä-/lämpenemiskäyntiä ja kestävät pidempään.
Sekä eri foorumeilla, että jo omassa tuttavapiirissäkin on niin paljon etanoliautoilijoita, että useiden vuosien käyttökokemukset olisivat tuoneet esille, jos E85 ei soveltuisi E10 hyväksytyissä autoissa pienin ja edullisin (ECU) muutoksin käytettäväksi tai jos siitä aiheutuisi pelottelukampanjoiden väittämiä materiaalivaurioita (alumiinit sulaa, tiivisteet eivät kestä jne jne - höpöhöpöä). Valmistajan ilmoittama max.10% johtuu pääosin juuri ECUn säätövarasta ja -arvoista, joiden muutosta tarvitaan E30-E85:lle.
Ruotsissa on etanolia käytetty Suomea laajemmin ja pidempään, mutta siellä tehtiin juuri se mitä täälläkin pelätään eli polttoaineveroa nostettiin tuntuvasti käytön yleistyttyä.
Rönsyilee kauas päästömääräyksistä, mutta E85 keskustelua löytyy lisää mm. ->
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5512.msg45014#msg45014( ECU = Engine Control Unit eli moottorin ohjausyksikkö)