Tästä oireesta ei näemmä pääse, ja viikonloppuna nykiminen revähti aivan omalle taajuudelleen. Juuri kun 50 thkm huollossa oli säädetty venttiilit, imubalanssit yms. kohdilleen ja pyörä kävi todella hienosti tapahtui seuraavaa.
Kehä III:lla totesin vaimolle että käypä nyt nätisti, mutta varmaan puun takana odottaa se perinteinen vaiva, että alkaa vähitellen nypyttään. Niinpä se Stormilla käynnin jälkeen kehällä se alkoikin, ja Espoon puolella oireet seuraavat. Nykii huolella kaikilla kierroksilla tasakaasulla, moottorijarrutuksen jälkeen ei pysty kaasua avaamiin niin ettei matkustajat heilu pyörän päällä kuin sätkynuket, paukuttaa putkessa moottorijarrulla, syö moottoripolttonestettä 7,5 kun aiemmin vakiolukema 5,4. Aivan kauhea ajaa.
Guzzidiag antaa seuraavan herjan vikamuistiin: "P0352 Oikea sytytyspuola: liian korkea". Vikamuistin nollaus ja koeajo --> sama ilmoitus tulee. Oppivien arvojen reset --> ei vaikuta oireisiin.
Eli. Tuskin ecu tällä kertaa sotki kartan laakista pahemmaksi kuin kertaakaan aiemmin, vaikka oireet, joskin vahvempina, ovat samankaltaisia. Puolassa jotain vikaa? Ei ole voinut hajota kokonaan, sillä toimii kuitenkin kahdella pytyllä ja kiihdytettäessä en huomaa nykimistä. Sikäli ristiriidassa puolajutun kanssa. Puola liian korkea? Siis saa liikaa jännitettä? Lambda? Ecujen ei ole raportoitu hajoilleen?
Ajotietokoneen muistissa ei ollut ecu-virheitä. Sen sijaan dashboard-herjoissa tavanomaiset avain ei käy tms., öljynpaine-herja (öljynvaihto juuri takana) ja polttoaineanturi. Nämä eivät liity tähän.
Aiemmassa ketjussa "Griso 1100 tyhjäkäynti hummailee" kuvattiin samanlaisia oireita, mutta siinä vika taisi lopulta olla läppien laakeroinnin kuluminen. Tämä vika tuskin laakista tulee. No, voihan olla ilmavuotoa olla jossain, maadoitusvikaa, latausjännite ja mitä vielä...
Puolasta varmaan kannattaa aloittaa. Liekö jotain yleisempää mallia, jonka saa esim. Motonetista?