Ilmeisesti vika on nostajissa kuten olemme usealta taholta saaneet kuulla/nähdä. Syy miksi vika tulee nostajiin on monen mielestä nostajien heikossa laadussa. Itse olisin kuitenkin sitä mieltä että vika on jo alkuperäisessä rakenteessa eli mikään nostaja ei määräänsä enempää sitä kestä eli huonoa vipusuhdetta. Rullanokkakonversio olisi siten enemmän "pysyväisratkaisu" mutta edullisempi, parempilaatuisilla "kovilla" nostimilla varustaminen uudelleen houkuttaa. Sen kestävyys on taas siinä onko nokka-akseliin tullut minkälaisia jälkiä tai muodonmuutoksia hiertäessään vasten rikkoutunutta nostimen pintaa. Jos nokka-akselin nokassa on muotovirhettä syntynyt niin ei se kauaa menesty uudenkaan nostimen parina.
Jos olisi mun kone ottaisin nokka-akselit irti molemmin puolin ja veisin ne R-koneistukseen kevyesti hiottaviksi ja nitrattaviksi. Sitten laittaisin uudet "kovat" nostimet sekä lisäisin 10 millilitraa RVS:sää ja ajaisin tyytyväisenä seuraavat sadattuhannet kilometrit. Näin menettelin useammankin Benellin ja Guzzinkin nokka-akselien kanssa ja sen suunnan vioilta olen säästynyt vaikka silloin en RVS:sää käyttänytkään.
http://www.ihalines.fi/r/