Jäi sitten täysin auki ketjussa minkä sulakkeen vaiva poltti.
Se ettei vika paikallistunut jäisi ainakin itselleni soimaan reissunpäällä...
Se lukee tuossa otsikossa: startti/security. Lienee sulakkeen paikka ja merkitys käyttäjän käsikirjassa. Annissa ei ole tuon nimistä, mutta tämä onkin eri malli ja vuosi. Minulla ei ole näitä kaikkia kytkentäkaavioita, mutta aina se kuitenkin on, nimistään huolimatta, järjestyksessä: akku, pääsulake, startup rele, solenoidi, starttimoottori. Viimeksi mainitulla ei ole omaa sulaketta. Startup rele saa tämän solenoidille tulevan päävirtatiensä: pääsulake, virtalukko, startin ym. suojasulake (luultavasti 15A ja luultavasti se joka paloi), rele. Releen veto taas määräytyy omaa tietänsä, mutta siinä ei kai ole vikaa, vaikkakin siihenkin vaikuttaa mainittu kaatokytkin.
Voi olla, ja aika usein onkin, niin, että sulakkeen palaminen oli sattuma, eikä sillä ollut mitään tekemistä kaatumisen kanssa, eikä kaatokytkimen irrottamisen kanssa. Saattoi olla myös väärän kokoinen sulake. Sellaistakin aika helposti sattuu.
Saattaa olla, että liittimien ja johtimien tarkastamine ja ehjiksi toteaminen riittää tähän, eikä mitään oikeaa vikaa edes ole. Toivotaan niin.
