Kirjoittaja Aihe: Nevada kaatui paikaltaan kyljelleen ja polttaa startti/security sulaketta.  (Luettu 6317 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Nevada kaatui paikaltaan kyljelleen ja polttaa startti/security sulaketta.
« Vastaus #15 : Heinäkuu 20, 2016, 21:39:00 ip »
Varmaan tuo 12.8 Alastaro.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Nevada kaatui paikaltaan kyljelleen ja polttaa startti/security sulaketta.
« Vastaus #16 : Heinäkuu 20, 2016, 21:51:43 ip »
Ei parane sopia mitään sitovaa... Mahtaisi sattua se RM.Heinon järjestämä Guzzirallin kupeessa, ehkä (olisi useampi Guzzi ehkä tarjolla äänitettäväksi samalla keikalla).  Ja omista äänistä on nyt niin, että siipeensä saaneet lyhyehköt BOS:it ovat vielä kiinni (äänten suhteen on "ehjää"). Mistral suostui tekemään vaimentimet normaalia suuremmalle putkikoolle, mutta se paikalleen sovittaminen jää rst -sepän hommiksi (eivät sovi alkuunkaan kun liitäntäputket on taivutettu Guzzin vakioputkistoon sopiviksi), saattaa siis siinäkin viivähtää. Laitan viestiä kun sattuu sopiva päivä. Voisihan sitä Motoparkkiin arkenakin, jos sattuu sopiva päivä ja sää ennen Guzzirallia? Laitan viestiä tulemaan jos siltä näyttää. Olisihan se mukava sivistyä latausjärjestelmän regulaattoreistakin samalla.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 21, 2016, 14:07:30 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Nevada kaatui paikaltaan kyljelleen ja polttaa startti/security sulaketta.
« Vastaus #17 : Heinäkuu 21, 2016, 11:58:15 ap »
Jäi sitten täysin auki ketjussa minkä sulakkeen vaiva poltti.
Se ettei vika paikallistunut jäisi ainakin itselleni soimaan reissunpäällä...

Hajakenttä

  • Viestejä: 959
Vs: Nevada kaatui paikaltaan kyljelleen ja polttaa startti/security sulaketta.
« Vastaus #18 : Heinäkuu 21, 2016, 14:31:51 ip »
Jäi sitten täysin auki ketjussa minkä sulakkeen vaiva poltti.
Se ettei vika paikallistunut jäisi ainakin itselleni soimaan reissunpäällä...


Se lukee tuossa otsikossa: startti/security. Lienee sulakkeen paikka ja merkitys käyttäjän käsikirjassa. Annissa ei ole tuon nimistä, mutta tämä onkin eri malli ja vuosi. Minulla ei ole näitä kaikkia kytkentäkaavioita, mutta aina se kuitenkin on, nimistään huolimatta, järjestyksessä: akku, pääsulake, startup rele, solenoidi, starttimoottori. Viimeksi mainitulla ei ole omaa sulaketta. Startup rele saa tämän solenoidille tulevan päävirtatiensä: pääsulake, virtalukko, startin ym. suojasulake (luultavasti 15A ja luultavasti se joka paloi), rele. Releen veto taas määräytyy omaa tietänsä, mutta siinä ei kai ole vikaa, vaikkakin siihenkin vaikuttaa mainittu kaatokytkin.

Voi olla, ja aika usein onkin, niin, että sulakkeen palaminen oli sattuma, eikä sillä ollut mitään tekemistä kaatumisen kanssa, eikä kaatokytkimen irrottamisen kanssa. Saattoi olla myös väärän kokoinen sulake. Sellaistakin aika helposti sattuu.

Saattaa olla, että liittimien ja johtimien tarkastamine ja ehjiksi toteaminen riittää tähän, eikä mitään oikeaa vikaa edes ole. Toivotaan niin. ;D
Sentire la forza!
Terv: Timo