Kaaduttujen pyörien vaihteistoja korjanneena on vikoja juurikin vaihteensiirrossa. Mukku kun tulee vasemmalle ja vaihdevipu osuu vauhdilla maahan, reunakiveen tai asfalttiin eli kohteeseen jotka eivät väistä niin on ollut vikoja vaihtajamekanismissa joko vivustossa, itse valitsimessa mutta murtunut vaihderumpukin on löytynyt. Hitsaamalla korjattiin.
Tyypillisimmät viat ovat kuitenkin ensiövedon, viitosvaihteen ja kakkosvaihteen ulinat. Vonkuna voi olla niin kovaa että tarvitaan korvatulpat. Väliaikaisratkaisuna RVS mutta heti kun on aikaa avata vaihteisto niin uutta osaa sisään joissa laakereiden vaihto näyttelee pääosaa. Jos ensiöveto valittaa vain hieman niin antaa sen valittaa sillä osavaihto on kallis. Kakkosen ja viitosen ratasparien vaihto ei niin kallista ole mutta maksaa rahaa nekin. Jos laittaisin vaihtokohteet tärkeysjärjestykseen niin vaihteistoremontissa uusitaan kytkinlevy, vaihteiston laakerit sekä viitosen rataspari. Ja peruskorjattuun looraan RVS-käsittely. Kaiken varalta. Sitten kovaa ajoa.