Arvasin että joku tappimiehistä on eri mieltä..
Jarrupolkimessa on "tuntuma" joka tulee sen vasteesta.
Jalkajarru integroidussa systeemissä ei ole mitenkään heti tarraavaa vaikka nesteet on kuplattomat jne.
Että höpöä sikäli, ei ne niin tehokkaasti nappaa, ainakaan EV:ssä
Missä hyvänsä vauhdissa ei integpuolen jarruilla saa esim lukkoon pyöriä ainakaan asfaltilla, etunen avuksi tai yksinään etu se kyllä onnistuu.
Kokeiltu.
Liukkaat alustat on erikseen, mutta vaikka soralla, niin aika hyvin on balanssissa kun pari kertaa mennyt rajoille ja ensin lukitsi hieman etupyörä ja aika pian perään takapyörä hetkeksi.
Eri mutkassa ja tilanteessa.
Calikin on ok lasketella soraa, kunhan pitää vauhtia hieman.
Mutta asiaan takaisin.
Ihan sama painaako sitä kantapää tapilta vai ilman, jarrutusteho riippuu siitä paljonko sitä painetaan.
Tapilta painetaan enemmän nilkalla, ilman tappia tavallaan enemmän koko jalalla.
Saapas on astinlaudalla korkeintaan kantapäästä laudalla jälkimmäisessä tapauksessa, ei siihen liity käytännössä kumipehmennetty alusta mitenkään.
Eikös pidempi varsi tuo enemmän hallintaa?
Ei, timmimpi ote jarruun on kun on lyhempi varsi, mutta silloin olisi hyvä olla tapilla jos kiirus tulee.
Viiveestä nostaa jalka tapille vs melkein samantien jarrulla ei toistaiseksi ole sanottavaa kuultu.