Osassa Californiamalleja on ko. venttiili. Tarkoituksena on estää takajarrun lukkiutuminen jarrupainetta siihen suuntaan vähentämällä ja siten mahdollistaa tehokas ja turvallinen jarrutus. Takajarruhan lukittuu helposti jos aloitetaan jarrutus takajarrulla ja sen jälkeen etujarrulla jarrutetaan kovasti lisää vaikka poljinpainetta takajarrun suuntaan ei lisättäisikään. Toiminnan mittaus tapahtuu takahaarukan asennosta: vähän kuormaa takapyörällä = vähäinen jarruteho ja päinvastoin.
Toinen tehtävä, vaikkakaan ei poikkea edellisestä toimintatavaltaan, on sallia takajarrulle suurempi jarruteho silloin kun pyörä on raskaasti kuormattu eli takapainoisempi.
Joskus 80-luvulla muistan nähneeni vastaavia laitteita henkilöautojen taka-akselistossa. Tehtävä juurikin estää takapyöriä lukkiutumasta jarrutuksessa että jarrutusteho säilyy ja ajoneuvo pysyy valitulla ajolinjalla. Tehoon vaikuttaa ajoneuvon painopiste ja kuormituksen määrä. Voi niitä olla ollut myöhemminkin mutta 90-luvun alussa siirryin autojen alta lentokoneiden alle päätoimisesti niin loppui tuo autotekniikkasivistyksen laajentaminen.