Tässä MM:n sanalliseen selvityksen "sähkökaavio-osuus":
Sähkökuvan mukaan rele 52 (ecu) saa runkomaan, jota se tarvitsee vetääkseen joko sivujalan kytkimeltä tai ”vaihde vapaalla” -kytkimeltä. Kummalta hyvänsä. Siis joko sivujalka ylhäällä tai vaihde vapaalla. Plussa tulee releelle 52 (ecu) tappokytkimeltä. Kytkinvivussa ei ole mitään rajakytkintä, saa olla missä asennossa hyvänsä niin starttaa ja käy. Rele 52 (ecu) ohjaa relettä 50 (ruiskutus), kuten myös ecu. Rele 50 (ecu) saa sähkön, jota se kytkee eteenpäin, sulakkeelta F7. Rele 52 (ecu) kytkee virtaa bensapumpulle, ruiskusuutimille ja sytytyspuolille. Kaksoispuolat näkyvät kuvassa, muuten samanlainen kytkentä kuin vanhassa sähkökuvassa, ainoastaan kaksi tulpanjohtoa piirretty lähtemään puolasta.
Releiden 52 ja 50 ja sulakkeen F7 on oltava OK. Vakiorele käy näihin kohtiin, ainoastaan starttireleen on oltava vaihtokärjellä.
Kone saa luvan startata:
1. Virta päällä
2. Tappokytkin asennossa ”käy”
3. Sivujalka ylhäällä tai (ja) vaihde vapaalla
Kone saa luvan starttauksen lisäksi käydä, jos lisäksi toteutuu:
4. Rele ”ecu” (50), rele ”ruisku” (52) ovat vetäneenä ja sulake F7 on kunnossa ja sähköt kulkevat niin kuin on suunniteltu.
Liittimiä on myös matkalla, joiden pitää olla kunnossa:
40 – 2 napainen liitin (johto virtalukolle)
37 – 10 napainen Packard liitin (johto startti, tappokytkin)
60 – 2 napainen liitin ”key closed supply” (releen 51 kelan johdot)
Onko tuo 60 joku liitin ajonestolaitetta varten ? Jos se krenaa, ei varmasti moottori käy – mutta starttaa. Toisaalta, jos besapumppu hurajaa, tässä ei ole vikaa.
Niin, jos on PC harrastusta yhtään, GuzziDiag -ohjelmalla saa kipinät räppäämään ihan itsestään, PC:n painikkeilla... ei starttausta, ei käynnistystä, voi kaikessa rauhassa katsoa että kipinöikö. Ja onko vikamuistissa mitä. Jos ei ala selviämään pitäisi saada joku paikalle, joka pärjää sähkökuvan ja yleismittarin kanssa. Lahdessahan on lisäksi Guzziosaamista myös ihan mp -huollossa Rikumotorin ajoilta.
No mut hei oikastaan... ei siis tule kipinää. Sama sähkö mikä tulee releeltä (50) puolille, tulee myös bensapumpulle. Siis kun startti toimii mutta kone ei käynnisty: kun kääntää virrat päälle ja pitää samalla korvaa kiinni bensatankissa => kuuluuko bensapumpun käyntiääni muutaman sekunnin? Kun toistaa tämän, ääni kuuluu aina, toistaa voi vaikka 10 kertaa, aina pitää kuulua. Jos bensapumppu käy, pitää tulla myös sähköä puolille...