Näiden tappien valmistajan suositus 50 mm varren käytöstä ensisijaisesti matkustajalle taitaa perustua lähinnä siihen, että vaihde ja jarruvivuista loppuu ilmeisesti säätömahdollisuudet vakio-osilla, kun tappeja pudotetaan 50 mm. Näin isolla jalkatappien paikan muutoksella voi myös jotain muita osia tulla jalkatappien tielle.
Jos tapit sopivat 50 mm madallusvarren kanssa vaihde- ja jarruvivut voivat tarvita jonkinlaisen madallussarjan, johon jo aiemmin Camn viittasi. Jos näiden vipujen päissä on valmiiksi epäkeskolla hienosäätö korkeudelle, voisi olla helpoin ratkaisu tehdä tämän tilalle reilummin epäkeskeise kärkikappaleet tai samantyyliset madallusvarret kuin MFW:n tapeissa.
Tämäntyyppiset säädettävät jalkatapit tuovat yleensä jalkoja jonkin verran, eli ainakin madallusvarren paksuuden + osa kiinnityspalan pituudesta, ulommas pyörästä verrattuna alkuperäisiin tappeihin. Tämä asennon muutos vaikuttaa myös vaihde- ja jarruvipujen käytettävyyteen, kun jalkaterää joutuu kääntämään jonkin verran sisäänpäin ainakin vakiovipuja käytettäessä. Häiritseekö tämä siirtymä on varmaan aika pitkälle tottumuskysymys.