Uskoisin Molycoten heikentävän RVS:n toimivuutta, joka "synnyttää koneistojen
kitkalle alttiina oleville alueille peilinpinnan kaltaisen tribokeraamisen pinnan." Kitka on ainakin alkuun siis hyväksi, jotta sitä saa vähennettyä. Samasta syystä suosittelevat ennemmin mineraaliöljyä, kuin synteettistä, JOS sen käytön laitteen valmistaja antaa vaihtoehdoksi.
Oma kokemukseni Guzzissa on Resurs lisäaineesta (
LINKKI), joka on RVS:n "sisartuote".
Vaihteistoäänet vaimenivat selvästi ja vaihteiden kytkeytyminen keveni. Moottorin mekaaniset (mm.venttiili)äänet vaimenivat.
Näistä päätellen kitka on pienentynyt molemmissa, vaikkei niissä mitään vikaa ollutkaan ennen lisäaineen käyttöä.
Mielestäni on kannattava varmuudenvara"vakuutus" heikon voitelun varalta, jos kerran ilman öljyjäkin on ajettu reilu 100km (
LINKKI).
Molycotesta olen luopunut vaikkei siitä varmaan jo käsitellyssä/vaimenneessa koneistossa enää haittaakaan olisi.