Silloin oli piikit rautaa: HRD Silver Horse, Benelli Jarno, Cagiva Freccia, Malanca Ob One ja mitä niitä muita oli joita kylillä pyöri 80-luvulla ja -90 alussa. Missähän kaikki nuokin lienee vai onko jo sulatossa.
 Pari italian HRD:tä aikoinaan hommasin. Menivät velipojalleni.
Hän haki myös Ruotsin ainoan HRD Silver Horsen itselleen.
Yksi hänen HRD:sta esiteltiin muutama vuosi sitten Mobilisti 2000ssa.
Tässä piikkien bimotassa oli TAU:n kone joka varsinkaan väärissä käsissä ei ollut kestävä. 
80-luvulla Ancillotti oli motocross piikkien kuumimpia laitteita..
Niissä käytettiin huomattavasti korkeampi viritteisenä samanlaista TAU:n konetta..
Varmaan arvaattekin mikä kone on (mm. autoilla kisaamista ja MV Agustan omistavalla) broidillani HRD:ssa kiinni  
 
 Kokeilin kerran Gileran viissatasta Nuovo Saturnoa ja Laverdan 500:sta.. Heti tuli fiilis että kyllä keveä pyörä on niin mainio!
Kumpaakaan niistä en ole kuitenkaan omistukseeni hankkinut. Olen päässyt nauttimaan parista 350 Agustasta ja nykyään "pikkupyörän" virkaa ajaa hieman niitäkin kulkevampi 450 Desmo Ducati.(1970)
Keveistä ja kovaa kulkevista ehkä namein ja mieleenpainuvin omistuksessani olleista (Yamahan kisapyörien lisäksi) on ollut RG500. 
Ihmeen kevyt aikalaisekseen on kyllä tuo vieläkin tallissa oleva ensimmäisen vuosimallin GSX750R kin. Mutta sehän onkin melko pitkälti kisapyörän replica katuvarusteilla lisättynä..
Oleellistahan on miltä paino tuntuu pyörää käsiteltäessä.. Raskaskin pyörä voi olla "kevyt"