Kuinkas olette haaroittaneet noita anturijohtoja. Niissä kun kulkee hituvirtaa eivätkä välttämättä siedä kovin pitkiä haaroituksia. Helpoin paikka on haaroittaa siten että otetaan kyseisen anturin kaapelissa oleva liitin auki ja siihen laitetaan vastakappale josta lähtee tuplajohdotus ja se toinen johdotus laitetaan alkuperäisjohdotuksen jatkoliittimeen vastaavalla liittimellä. Haaroitetut johtimet, tai vain yksi signaalijohdin menee sitten sinne minne signaalia tarvitaan. Liittimet ovat tyypillisesti aivan markettitavaraa kuten SuperSeal-liittimiä joita on Motonetissa ja Biltemassa. Amp- ja MTA-merkkiset ovat parempia, muut enemmän ja vähemmän heikkoja kuten BL tai AutoLine. Bilteman liittimet ovat niitä heikoimpia. Mutta sopivat kokeiluihin. Kyllä niistäkin sähkö läpi kulkee mutta tiiveys on heikompi kuin muissa edellä mainituissa.
Kun laitteessa, esimerkiksi anturissa, on kolme johdinta niin usein on kysymys nykypyörissä olevasta viiden voltin sähköjärjestelmästä: yksi on laitteen keskusyksiköltä lähtevä 5V, toinen on maajohto ja kolmas signaalijohdin.
Yleisohjetta.:
https://www.storm-motor.fi/media/uploads/ohjeet/SH4KIT-UNIasennusohje.pdfGuzzin tapauksessa arvelen Aprilian ohjeen olevan käypäinen.
Toinen malli on että yksi johdin on ns. "sense ground" tuntomaa eli vertailupotentiaali ja muut kuljettavat signaalia eri kohteisiin. Signaalin tuottaa anturi(t) itse.
Viiden voltin järjestelmä on yleisesti käytössä nykykulkuneuvoissa eikä tarkoita sitä että olisi jännitteen puute. Kyseinen 5V on melko tehotonta jännitettä eli siinä ei ole paljon virtaa. Sitä ei siis kannata haaroittaa mihinkään muuhun käyttöön eikä sellaiselle laitteelle saa tarjota 12V jännitettä.