Kirjoittaja Aihe: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?  (Luettu 21873 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #45 : Maaliskuu 14, 2016, 20:50:40 ip »
Meinasi unohtua: olihan mullakin brittiauto yhden suven: Mini. Sellainen jossa liukuikkunat ja narulla toimiva oven lukitus. Joka paikkaan saattoi päästää täysillä ja kaarteen keskellä vasta harkita että tarvitseeko hellätä vai riittääkö ratissa kierrokset. Pysyi soratiessäkin kiinni. Ainoa auto josta näin isäni innostuneen. Oli joka välissä lainaamassa kauppareissuille ja muuhunkin ajoon. Kivet vain ropisivat alustassa kun sillä syöstiin soratiellä. Todella hyvä auto ajaa. Muut ominaisuudet ovatkin sitten kompromissejä tai arvostusasioita tämän kulkineen osalta.

Paavo

  • Viestejä: 97
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #46 : Maaliskuu 15, 2016, 13:48:52 ip »
70-luvulla 124 Special T ja 125 Special, olivat iloisia pirssejä ajaa.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #47 : Maaliskuu 15, 2016, 14:05:10 ip »
Suvussa on kyllä noita Fiiuja. Enolla on 128 Sport huippuunsa viritetyllä koneella. Tosin ajoa varten asensi Ritmon moottorin, kun viripannu lämpimänä stumpatessaan ei edes pyörähdä startilla.
Edesmenneen tätini miehellä on yhä 124 Sport coupe. On ollut noin kolmekymmentä vuotta purettuna, "kunnostuksessa".
Hyvä pyörä, parempi mieli.

viitala

  • Viestejä: 86
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #48 : Maaliskuu 15, 2016, 14:09:11 ip »
TimoEv,koetappas ny rauhottua!Mulle ei taas kelpaa ku c 5,on sen verran hipposta kyyti.Timon kannattaa kyllä siirtyä
Corollaan,niitä ei tartte korjata,niitä vaan huolletaan.........oon kuullu.C5 on siitä hyvä,että siinä on jonkunnälöinen jousitus,
näin vanhemmalla iällä,kun kuopissa paikat irtoilee noissa bavarian himmeleissä.

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #49 : Maaliskuu 15, 2016, 14:19:48 ip »
Onhan mulla ollu Corolla useampaankin otteeseen, taitaa olla viisi tai kuusi. Yhdessäkään niistä ei ole ollut sellaisia ongelmia kuin oli em. Hitlerin Kostossa tai Patonkimaan Painajaisessa.
Oikeastaan niillä ei ollut mitään ongelmaa ollenkaan. Sen kuin vain huollatti ja ajoi...Eipä niissä kyllä ollut mitään sielua tms. " Väritön, hajuton, mauton, sieluton - kuin BMW-pyörä!"

Eikä se C8:n jousitus nyt mitenkään merkillinen tai muista poikkeava ollut...

viitala

  • Viestejä: 86
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #50 : Maaliskuu 15, 2016, 14:26:38 ip »
se oli c 5 ja eron kyllä huomaa.

gringo

  • Viestejä: 143
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #51 : Maaliskuu 15, 2016, 17:08:40 ip »
jos ranskiksista puhutaan, niin pösön 504:sessa oli tyyliä. Sitä sompaillessa oli helppo kuvitella olevansa Yves Montand ja tyttöystävä oli tietysti Catherine Deneuve. Kyllä ranskikset muotoilupuolen hanskasivat tuossa männä vuosikymmeninä. Yleisestikin autot olivat persoonallisia ja toisista erottuvia. Nykyautot henkivät persoonattomuutta, ainakin nämä tavallisen sukankuluttajan ulottuvilla olevat. Automainokset ne vasta hurjia ovat, Luovat sellaisia "todellisuuksia" että ihan hirvittää. Kauheaa sliipattua teknotuubaa. Jos perheeni olisi sellainen kuten monissa perheautomainoksissa perhe esitetään, niis se ei olisi pitkään perheeni.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #52 : Maaliskuu 15, 2016, 17:34:45 ip »
Kyllä patonkimaassakin tehdään hienoja autoja, jotka ovat nekin käytettyinä jo sopivan hintaisia. Rellun Avantime ja Citikka C6 versioista riippumatta tai Pösö 607:n paremman pään versiot ovat samassa luokassa jo Thesisiksen kanssa. Luokka on Luojanhylkäämät...
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #53 : Maaliskuu 15, 2016, 18:31:15 ip »
Kaverilla on Citroën SM. Pitää sitä ihan kohtalaisena autona. On nätti katsellakin. Ajelee silti enimmäkseen 2CV:llä.

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #54 : Maaliskuu 15, 2016, 18:50:03 ip »
Onko venttiilikoneistossa ollut remppaa? Ehkä sen takia ajeleekin 2CV:llä.
Paikallinen Citroen-guru selvitti kerran, mikä niissä oli ongelmana. Nokka-akseleiden
käyttöketju taisi olla heikoin "lenkki".


motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #55 : Maaliskuu 15, 2016, 19:20:05 ip »
Lainaus
Nokka-akseleiden käyttöketju taisi olla heikoin "lenkki".
Niin, siinähän on italialainen moottori.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #56 : Maaliskuu 15, 2016, 20:29:59 ip »
jos ranskiksista puhutaan, niin pösön 504:sessa oli tyyliä. Sitä sompaillessa oli helppo kuvitella olevansa Yves Montand ja tyttöystävä oli tietysti Catherine Deneuve. Kyllä ranskikset muotoilupuolen hanskasivat tuossa männä vuosikymmeninä.
<snip>

Pininfarina muotoili Pösöjä pitkään. Ei ranskalainen.  ;D
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #57 : Maaliskuu 15, 2016, 21:19:40 ip »
Täällähän alkaa olla kohta kunnon hiekkalaatikkonujakat menossa  :P
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #58 : Maaliskuu 15, 2016, 21:30:07 ip »
Tampereella on Ladan maahantuoja. Taidan joutessani käydä koeajamassa Kalinan.

TK

  • Viestejä: 294
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #59 : Maaliskuu 15, 2016, 21:57:52 ip »
Mullakin on pari 850 Fiattia, tosin etummaiseen ei taida olla papereita.

Eka ostettiin pikkubroidin kanssa puoliks joskus 15 vuotta sitten autoslalom aihioksi mutta jäi tekemättä, ajelin aikoinaan noin kuukauden ja ihan toimiva auto jos ei tartte yli satasta ajaa. Toinen tuli varaosakasan mukana, vieläkin on landella irtonaisena iso kasa peltejä, moottoreita yms. osaa jos vaikka joskus innostuisi..

Talvisäilössä mulla onkin oikeen keskimoottorista eksotiikkaa:

Pikkubroidin museorekisteriin entisöimä 78-vuosimallinen X1/9, oikeestaan aika helvetin hauska auto, epämukava ja äänekäs tietty nykyautoihin verrattuna.