Kirjoittaja Aihe: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?  (Luettu 21853 kertaa)

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« : Maaliskuu 12, 2016, 13:07:09 ip »
Vastaan heti itse, että on ja on ollut. ´99 alkaen on ollut ensin pari Lancia Dedraa, sitten Alfoja 156 ja 147 ja nyt on Lancia Thesis. Näitä ei valita, näihin päädytään.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

gringo

  • Viestejä: 143
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #1 : Maaliskuu 12, 2016, 13:35:02 ip »
Kolme ollut: Fiat 600, Fiat 133 ja Fiat 127. Ei koskaan enää tuota merkkiä!

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #2 : Maaliskuu 12, 2016, 13:47:09 ip »
Ai niin on minullakin ollut 80-luvulla hetken aikaa ´75 Fiat 127. Oli vielä korkeapuristeista mallia tiuhalla laatikolla eli kulki hyvin, melua riitti mutta ei lämmintä.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

ei talvikunnossapitoa

  • Viestejä: 99
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #3 : Maaliskuu 12, 2016, 16:08:02 ip »
Eka oli pompannappi kun joku työmatkahärveli piti äkkii saada eikä rahaa ollut tommosiin turhuuksiin kuin autoihin laittaa. Koeajolla painoin jarrua ja olin välittömästi vastaantulijan kaistalla, eiku takasin liikkeeseen ja auto? omaksi tuhannella markalla. Ei tarvinnu yhtään sääliä ku tuli töistä kotiin ja hyppäytti aura-auton tekemän vallin yli pihatielle.

Seuraava italiaano oli Alfan Sprintti joka on edelleen mun mielestä nätti härveli. Autona oli aivan paska vaik ei ollu paljon ajettu, oli ollu uutena jollain Tunturin tehtaalla työsuhdeautona ja kone oli kärsiny. Oli kuitenkin niin kiva ajaa et edelleenki naksuva niska helposti kääntyy kun näkee Alfan liikenteessä.
Lähti kylmästä tallista talvella käyntiin ilman ryyppyy kun muutaman kerran lutkutti kaasua, vei suurinpiirtein saman 10 litraa kesät talvet, työkaveril oli Nissan Cherry joka kesäl vei seitsemän mut talvel 14, eks se oo sit keskimäärin sama.

Sen jälkeen ollu italialaisista vaan vanhoja pakuja, Scudo ja pari Ducatoa ja niistä ei oo pahaa sanottavaa, tosi hyviä ajaa ja hinta/laatusuhde kohillaan.
 
V50 Rosso club racer,  Nevada Cappuccino Racer kilvissä, Galletto 192 museo, SWM Silver Vase ja Cali III + Eml Sport

millegt

  • Viestejä: 598
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #4 : Maaliskuu 12, 2016, 17:55:13 ip »
alffoja on ollut aikasen monta ja pojilla on nyttmmin semmoset esikoisella 156 gta 3.2 busso V6

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #5 : Maaliskuu 12, 2016, 18:21:30 ip »
Fiat 128 oli hyväkuntoinen ja ihan ok pikkukärry kun vaihdoin päittäin WW Sonderbussiin -66 jonka sittemmin katuen hävitin talouspulmissa.
Fiat 900T pikkupaku oli puhelinlaitoksen entinen, ei silläkään paljon ajettu.
Muistan miten Tanskasta kotiin tullessa oli niin rypyä tie talvella että Fiiusta irtosi osat niin että bensaa suihkusi kun avasin konepellin ylämäkeen hyydyttyä, munkki kävi siinä että taakse alamäki ja huoltoasema (siihen aikaan vielä oikeasti huoltoakin siis).
Fiat Dinon huolisin jos sattuisi lottoamaton voitto jostain..
Lancioista Beta tuli ajettua enoni omistama, oli kyllä hyvä tiellä, ruosteongelmat taisi viedä suomessa.
Samaisella sukulaisella Alfasud oli aika onneton mielestäni.
Aikanaan Italiassa sain lainata Alfan 1750 GTV muutaman kerran, oli hauska mutkateillä.


« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 12, 2016, 22:00:01 ip kirjoittanut GuzGuz »

Tuulenpoika

  • Viestejä: 280
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #6 : Maaliskuu 12, 2016, 19:12:05 ip »
Panda,127,2xFavorit,Felicia,2xStilo.Viimeinen Stilo 1.6 vm.2005 oli täysin paska, jatkuvia käyntihäiriöitä. Meni romuttomolle. Nyt olen autoton. Odottelen mpajokelia.
Onhan meillä kuitenkin auto. Puolison Guiletta..Italoista ei olla päästy eroon.

Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #7 : Maaliskuu 12, 2016, 20:02:48 ip »
70-luvulla muutama FIAT 128. Kivoja autoja ajaa, mutta kivirekimäiset jousitukset. Moottorit vuosimalliin -75 hyväkulkuisia. Sen jälkeen nuhapumppuja, energiakriisin vuoksi typetettyjä.

!33 Alfa jossain välissä, kiva ajaa, kori vetelä. Boxer-moottori värinättömyydessään hieno.

(sen jälkeen Citikoita, eikä muuksi muuttune)

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #8 : Maaliskuu 12, 2016, 20:19:47 ip »
Ei ole, eikä tule.

Sen verran autojen kanssa tullut pelattua, että jos Italian autolla pitäs ajella, niin ei ois rahaa ajella motskarilla...

Sen takia 29-vuotiaalla Merssulla...
Tämäkin vielä! ! !

GMies

  • Viestejä: 310
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #9 : Maaliskuu 12, 2016, 20:40:04 ip »
Ensimmäinen autoni  Fiat  1100 de Luxe 1959 (väritys kuten kuvassa), ruostesuojaus 60-luvulla oli surkeaa, suolaus kyllä osattiin jo silloin. Kuvat eivät ole minun autoistani, mutta ovat samantapaisia .
http://cars-pics-db.com/photo/fiat-1100-de-luxe/01/default.html

Lancia Beta 2.0  1976 oli sitten jossain välissä, urheilullinen perheauto. Väri harmaansininen.
http://www.imcdb.org/i288385.jpg  

Ritmo 75 CL  n. 1982, sillä ajeltiin monet vuodet, väri tummansininen.  Kaikki hyviä ajettavia, ei kielteisiä muistoja.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0b/Fiat_Ritmo_75CL_%288998214735%29.jpg      

Nykyisin ajellaan amerikkalaisilla.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 12, 2016, 22:22:03 ip kirjoittanut GMies »
2002 Atlantic 500
2004 B750

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #10 : Maaliskuu 12, 2016, 21:34:18 ip »
Omissa nimissä edelleen Fiat 850 seitkytluvulta. Jäi seisomaan joitakin vuosia sitten kun varkaat koitti viedä ja tekivät vahinkoa. Nykyään maanviljelijäveljeni tontilla. Muutaman vuoden "sianpäällä" ajelin viime vuosituhannen lopulla. Ruosteeton ja siisti laite eikä kiukutellut. Edellinen omistaja oli viritellyt pakoputkiston, kaasarin ja nokka-akselin. Ihan reipas laite ja jääradalla varsin nopea. Vakio talvikumeillakin. Ajelin talvet liki joka viikonloppu Kuoreveden ja Helsingin väliä ja hienosti kulki moottoritietä siinä missä muutkin kulkimet. Peltipakosarja hehkui hienosti! Takaluukku tietysti 10 senttiä raollaan.

Sitä ennen oli sukulaiskulkine: nappisilmä-Lada joka sekin toimi hyvin ja sain enemmän myydessä kuin ostaessa maksoin. Ajolleen ei ihan paras mutta erittäin toimintavarma. Lämmin myös.

127 oli myös yhden talven kulkupelinä. Ostin muutamalla satasella (markkoja) kun oli kuulemma vaihteistovikainen eikä sen vuoksi katsastettu. Vilppulan Moottoripyöräilijöiden tallilla yhden ehtoon sorvailin nailonpuslia vaihdevivustoon ja tuli oikein jämäkkä vaihteisto. Kerran jäin sillä Pitäjänmäelle kun kytkin luovutti: vaijerin päästä oli M6-mutteri pyörinyt pois ja sellaisen irrotin jostain muualta konetilasta ja laitoin vaijeriin. Matka jatkui.

Kaikki omaperäisiä ja hauskoja kulkineita eikä ollut mitään ongelmia reissun päällä. Toki suoritan ennaltaehkäisevää huoltoa. Amisopeilla on pärjännyt kyseisen italiantekniikan kanssa varsin hyvin.
Hyvin ovat italianpelit minua palvelleet. Niin autot kuin pyörät. Ei ole tienpäältä tarvinnut hinailla kotiin.

Samoja tunteita ei ole saksalaiskulkineista: Kupla ei mulla pelannut eikä Audi 80 "ihmediesel". Aina oli jotain. Kupla myytiin Lahden linja-autoaseman pihassa ohikulkijalle ja jatkettiin ex-tyttöystävän kanssa ruotsalaisvalmisteisella linjurilla. Audi mätäni käsiin kansiongelmien lisäksi. Muista merkeistä ei ole pahaa sanottavaa paitsi että japsia ei pihaan tule. Niistä puuttuu kaikista yksi asia jota autossakin pitää olla edes hiukan: fiilis!

Nyt on tosin paku joka ei ole mikään edellisistä: Dacia. Toistaiseksi ok.


Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #11 : Maaliskuu 12, 2016, 21:54:36 ip »
Italialaiseen (tai johonkin muuhun) voisin sortua, ranskalaiseen en koske pitkällä kepilläkään.
Sohc van Helmi.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #12 : Maaliskuu 12, 2016, 22:08:37 ip »
90-luvulla oli rouvalla 127 Stella ja UNO 75S. Ruosteesta siirryttiin Audeihin, joita on ollut tuplana 2013 saakka, jolloin vain yksi riitti. Pari kk sitten tuli toisen auton tarve, niin otin rouvalle Grande Punton. Sinkitty kori ja Marellin IAW5SF ECU tässä oli omana innoituksena. Rouvalle riittää nätti ulkonäko ja käsittelyn helppous. Vaatimukset, jotka itselläkin oli nuorempana - enkä sitä autoa vain tarkoita  ;D
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #13 : Maaliskuu 12, 2016, 23:14:33 ip »
Eka auto oli Fiat 850 - ihan hauska peli eikä juuri vikojakaan. Jos hyvä sellainen tulisi vastaan, olisi ihan mukava kauppakassi.
Sitten pari kpl. Fiat 133 - edellisen kehitelmä, OK pelejä nekin.
Alfa 33, ei siinäkään suurempia, vesipumppu meni Saksassa moottoritiellä, oli siinä hupia, sattui vielä olemaan 3.10.1990 eli Wiedervereinigung - kansallinen vapaapäivä.
Alfa Sprint, hyvä auto ajaa, Saksassa leikkasi 1 mäntä kiinni, mutta kotiin tultiin silti kauhean kalkkeen saattamana. Kova ruostumaan. Sähköt luku sinänsä, siihen loppui Alfa-harrastus.
Emeritus-guzzisti

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Onko Guzzi-ukoilla myös Italo-autoja?
« Vastaus #14 : Maaliskuu 12, 2016, 23:32:21 ip »
Mulla auto on vain pakollinen paha. Ilman olisin mieluummin mutta perherauhan ja mökkiharrastuksen vuoksi juurikin halvin mahdollinen uusi paku. Nyt alkaa seitsemäs kausi Dacialla. Hyvä ajaa ja muutenkin toiminut kohtuudella. Ennen ei ole ollut yhtään henkilökohtaista kokemusta ransakalaisperäistä mutta kyllä niitä, puheista riippumatta, kovasti liikenteessä näkyy.

Kyselijöitä varten kirjoitin laajan ja perusteellisen vikahistorian: http://www.motomatti.fi/2012/10/dacia-logan-van-vikahistoria.html
Ilmenneet viat ovat enimmäkseen omituisia joita muissa kulkimissa ei ole ilmennyt. Mutta yksinkertaisia.