Kirjoittaja Aihe: 1400cc kokemuksia  (Luettu 142538 kertaa)

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #30 : Maaliskuu 13, 2016, 19:27:00 ip »
Joopa. Samalla rahalla kun uus Eldorado sais jo aika tuoretta ultra harrikkaa. esim http://www.nettimoto.com/harley-davidson/touring/1967093
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #31 : Maaliskuu 13, 2016, 19:31:04 ip »
Ikkala, tso tso   :(
Titaniumin kuski

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #32 : Maaliskuu 13, 2016, 20:39:40 ip »
Noita Ikkalan linkittämän amerikansohvan mallisia pyöriä on talven aikana omalle kerhollekin ilmestynyt käytettyjä pari kappaletta. Ajamatta olivat ostaneet kun halvalla saivat. Isoja ja mustia. Mutta on se tietysti aito asia.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #33 : Maaliskuu 13, 2016, 22:20:29 ip »
Samanlaista antiikkitekniikkaa, kuin Guzzikin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #34 : Maaliskuu 30, 2016, 21:30:21 ip »
Ikkala, tso tso   :(

Tsotsoo joo. En olisi uskonu että tähän joskus mennään mutta siltä se nyt alkaa vaan näyttää. Hävettää toki vaan pakko mikä pakko. Guzzilla ei tähän kuumeeseen lääkettä ole tarjota.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #35 : Maaliskuu 30, 2016, 22:15:31 ip »
Onkos siinä kumminauhaveto? Niinku muissakin skoottereissa?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #36 : Maaliskuu 30, 2016, 22:21:00 ip »
On toki. Se on niin huoletoon kapine ja halapa uusia jos tarttoo.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #37 : Maaliskuu 31, 2016, 00:44:57 ap »
Halpaa kuin saippua, kaikki eivät päässet kuvaan >:(
Sohc van Helmi.

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #38 : Maaliskuu 31, 2016, 09:43:31 ap »
Ei vahingossakaan ole "ylimääräistä" 127-130 hampaista 1 1/2 " leveetä , "varahihnaksi. Kelpaa käytetty hyväkuntoinen ?  Itseä  rupeaa jo hirvittämään "epäluotettava hihnaveto" ,emännän pyörä kun tulee vasta 26 vuotta nuoreksi ja on alkuperäinen hihna.
Reissussa voisi  ruveta "apua "mukana kuljettamaan. Ja ne kaksikymmentä kommenttia , vaihda talvella, ei tarvitse huolehtia kesällä saa jättää kommentoimatta , tahtoo kokeilla miten pitkään hihna kestää.                                                             Ja "Ikkala", kuski valihtoo hevosen :))))) ee  se haettoo vaekka piltuussa oes ervärisiä.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #39 : Maaliskuu 31, 2016, 10:11:12 ap »
Ymmärtääkseni hihna ei ole heikoimmasta päästä vetovälineitä vaikka niitäkin on tullut vaihdettua.
Eräällä tuttavallani remmejä meni useampikin suvessa ja sitä ryhdyttiin ihmettelmään mun silloisella pajallani. Otettiin laserviivain avuksi: hihnalinja ei ollut suora. Merkkihuolto ei ollut tähän asiaan puuttunut. Vaihtanut vain hihnan. Kohta taas hinauspalvelulla pajalle.

Mistään ei löytynyt välystä tai virheellistä asennusta mutta omistaja rupesi muistelemaan että edellinen omistaja oli vaihtanut välityssuhdetta. Osoittautui että takahihnapyörä oli hieman erilainen. Minun sorviini se ei mahtunut mutta oikeassa sorvaamossa otettiin pari milliä pois sisäsivulta. Alkoi hihna kestämään.

Rakennetuissa pyörissä joillakin on ollut vaihteiston tai takapyörän kiinnitys heikko ja asento on päässyt ajon aikana muuttumaan ja se myös on omiaan ollut heikentämään hihnavedon mainetta.

Hihnavetoisia on nykyään liki joka merkillä. BMW ja Ducati mukaan luettuna.

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #40 : Maaliskuu 31, 2016, 10:26:51 ap »
HD:ssä hihnanvaihto ei taida olla ihan tienvarsihommia, ainakaan sateella.
Pulkkisen Repe (entinen Californian omistaja) tuli viime kesänä Latoajoihin
autolla kun HD:n hihna katkesi matkalla.
Päivän verran se oli sitten viritellyt kahteen mieheen uutta paikalleen.
Muun muassa moottorin ensiöveto pitää purkaa edestä pois.



TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #41 : Maaliskuu 31, 2016, 10:36:53 ap »

Hihnavetoisia on nykyään liki joka merkillä. BMW ja Ducati mukaan luettuna.

Nykyään? BMW:llä lienee jo kohta kaksikymmentä vuotta ollut kuminauhamopoja.
Joo, ei se hihna itsessään Harrikassa koville joudu, siksi kestääkin. Sitten kun on tehoa käytettävissä, niin alkaa kuminauhaakin jo kiinnostaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #42 : Maaliskuu 31, 2016, 10:43:38 ap »
Mulle on "nykyään" kaikki vuoden -85 jälkeiset asiat.

H-D:n toisiovetohihnanvaihto vaatii hieman purkamista mutta jos on kalut valmiina niin ei siihen kauaa mene. Ensiökotelo auki ja ensiövetoketju pois tieltä kuten kytkin ja käynnistysmoottori. Sen jälkeen ensiövedon sisempi kotelo. Jotain vipstaakkejakin piti irrotella myös. Sitten on toisivedon ensiöhammaspyörä näkösällä. Takahaarukkaa ei tarvitse irrottaa mutta takapyörä pitää löysätä. Kätevästi se käy ja illalla pääsee jo ajamaan.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #43 : Maaliskuu 31, 2016, 10:50:30 ap »
Ryhtyy menemään jo kauas otsikosta.

Porukassa lienee muutama tonninelisatasen omistaja jotka niillä ovat myös ajaneet. Kehuja olen kuullut mutta mitkä ne heikoimmat piirteet ovat? Onko perushuolto edelleen helppoa? Entä, esimerkiksi, takapyörän irrotus tien laidassa jos sattuu puhkeamaan kumi?
Onko ajettavuudessa jotain sanomista: pitääkö paikkansa että kallistusvarat ovat huonot?
Onko pleksin takana pyörteitä tai muuta harmillista?

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: 1400cc kokemuksia
« Vastaus #44 : Maaliskuu 31, 2016, 17:20:13 ip »
MP-Messuilla kokeilin 14-satasta Audacea ja kallistusvarat olivat riittävät mielestäni. Sain ohjeet ennen lähtöä, että kulutustapit varoittavat ajoissa kallistusvaran loppumisesta. Hyvin sillä pysyi jonossa mukana kevyempien seurassa. Eihän se mutkatieohjukseksi ole tarkoitettu alunperinkään. Ajettavuudeltaan sporttinen verrattuna muihin customeihin.
Forza Moto Guzzi!