Kirjoittaja Aihe: Moto Guzzi moottoripyörien lisävarusteet  (Luettu 4056 kertaa)

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Moto Guzzi moottoripyörien lisävarusteet
« : Helmikuu 14, 2016, 20:23:25 ip »
Terve!

Tehtaan kotisivulta löytyi uudistettu PDF-luettelo myynnissä olevien Guzzimallien lisävarusteista.
V7 II, Stelvio, Griso, California 1400, Audace ja Eldorado.

Osat ovat hieman paremmin esiteltynä, kuin nettisivulla. Lisäksi mukan selventäviä kuvia käyttökohteista.
Lisätarvikemanuaalin voi ladata tästä, jos on kiinnostusta (koko <16 Mt):

https://www.dropbox.com/s/f33gjdvbnbxzpgo/MotoGuzzi_Catalogo_Accessori_ITA-ENG.pdf?dl=0

Toivottavasti linkki pelittää!

Sivulla, oikealta ylhäältä, jossa kolme pistettä, on myös DOWNLOAD-linkki
t. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Moto Guzzi moottoripyörien lisävarusteet
« Vastaus #1 : Helmikuu 15, 2016, 09:16:31 ap »
Lainaus
V7 II, Stelvio, Griso, California 1400, Audace ja Eldorado
Siinä mallit, jotka ovat myynnissä 2016 - jos lisätään V9. Kaikki Stelviot ja Grisot on jo tehty ja varastossa (R.M.Heino: ”Rajoitettu erä uusia Norge GT8V -pyöriä 18.900 €, norm 21.500€”). Viimeinen hetki ostaa Griso ja optimoida se räväkäksi. 2017 sitten putoavat 5AM eculla varustetut 1200 ccm 8V koneet pois (Stelvio, Norge, Griso) ja vesijäähy tilalle, kunhan gruppolaiset ovat sen ensin 95v kekkereissä tarkastaneet :P.
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Moto Guzzi moottoripyörien lisävarusteet
« Vastaus #2 : Helmikuu 15, 2016, 10:08:13 ap »
Lainaus
kunhan gruppolaiset ovat sen ensin 95v kekkereissä tarkastaneet
Tarkastus ei taida riittää. Pitää hyväksyä myös....

Euro-normit tekevät vaikuttavaa työtään. (Nyt Euro4) Vanhempaa kalustoa ei saa kuin kikkailemalla myyntikuntoon ja uutta kalustoa pitää kehittää. Toivottavasti EU:n Komissio ei ole tällä kertaa yhtä lepsu kuin taannoin: antoi joillekin merkeille poikkeusluvan dumpata markkinoille normiin (Euro3) sopimattomia pyöriä alhaiseen hintaan vuosikaudet.

Uskoisin että Euroopan pikkupajatkin ovat tässä asiassa valveutuneet ja uusia ratkaisuja päästöttömyyteen on kehitelty. Kaukoitäpyörillä ei näin välttämättä olekaan koko mallisarjojensa osalta: markkinat ovat suurelta osalta Aasiassa, Afrikassa ja Etelä-Amerikassa eikä siellä välttämättä perusteta joistain toissijaisista asioista kuten päästöarvoista. (Pois lukien Japani, Australia, Korea ja muutama muukin maa joissa on tiukat päästömääräykset)

Euroopan ja USA:n markkinat ovat ne jotka vaativat moottoritekniikan kehitystä vähäpäästöisemmiksi. Amerikan puolella Brasilia on ollut myös jossain määrin edellyttänyt matalapäästöisyyttä. Mutta taitaa olla siellä vaatimukset enemmänkin oman energituotannon vuoksi. (Ruokoalkoholi polttoaineena)

Päästönormit ohjaavat hiljalleen päästöttömään suuntaan: vaihtoehtoina sähkö ja polttoaineet joiden päästöt ovat alhaisia tai helppoja jälkikäsitellä. Tällä hetkellä näyttää sähkö olevan vahvin ehdokas.

Vain parilla perinteisellä moottoripyörävalmistajalla on tiettävästi käynnissä sähköpyöräprojekti. Molemmat Pohjois-Amerikassa. Lisäksi on lukuisa joukko muita kehittäjiä. Sähköpyörän tekniikka ja energian hinta ovat kohdallaan mutta akku- ja lataushommassa on vielä kovasti kehitettävää. Kun sähköpyörän kertasuoritus lähenee 1000 km ja tehoa on yli 50 hv alkaa sellainenkin kiinnostamaan. Suoritusmatkaa pitää olla reilusti vaikka päivittäinen suunniteltu ajosuoritus jäisikin alhaisemmaksi koska aina voi tulla muutos matkaan eikä pyörä saisi määritellä missä yöpyy tai taukonsa pitää.

Voisin kuvitella tilanteen jossa harvaan asutulla mutta matkailullisesti kiinnostavalla seudulla sähkömotoristeja kokoontuisi illan tullen samaan, alueen ainoaan, latauspaikkaan yöpymään tai ainakin hetkeksi tauolle.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Moto Guzzi moottoripyörien lisävarusteet
« Vastaus #3 : Helmikuu 15, 2016, 12:21:02 ip »
Lainaus
Päästönormit ohjaavat hiljalleen päästöttömään suuntaan
Tästä olen lukenut uskottavan mielipiteen, että mp -valmistajien edustus on ollut EU tasolla koko ajan mukana.  On tiedetty mitä tulee ja milloin tulee, aikaa on ollut valmistautua. Vanhojen mallien myynnistä: olisi toisaalta raakaa, että suuri määrä toimivia laitteita pitäisi muuttaa ankkuripainoiksi... (voineeko niitä myydä "markkinoille X" EU:n ulkopuolelle - tiedä häntä). Toisaalta aika nauttii tavaran kun pudottaa hintaa joka kuukausi.  Ehkä mp -ala on haastava (kulutustavara häviää kaupoista kauppiaan vaihtuessa kun alennus alkaa olla 70%...kaikki menee, lopulta).
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Moto Guzzi moottoripyörien lisävarusteet
« Vastaus #4 : Helmikuu 15, 2016, 20:43:50 ip »
Nuo tuossa ylhäällä PDF-linkissä listatut lisähilkkeet eivät ole ainoita saatavilla olevia lisävarusteita. Useilla muillakin valmistajilla on tarjota näihin uudempiinkin omia varusteitaan. Eli vaihtoehtoja kannattaa etsiä.