Bundesbahnin autovaunuun moottoripyörää ajaessa piti ehdottomasti olla kypärä päässä. Tarkois siis oli siirtää yöjunassa pyörä ja henkilöt n. 1000 km etelämmäs.
Autonkuljetusvaunun ajosilta ei ole tasainen vaan telien kohdalta korkeammalla ja muualla alempana. Telin kohdalla piti pistää maaten tankin päälle. Silti kerran pääsi kolahtamaan kuula kattoon. Osa motoristetista ei uskaltanut ajaa itse pyöräänsä vaunuun mutta lastaajatkaan eivät sitä tehneet. Ajoin yhden saksalaisrouvan pyörän oman pyöräni taakse mutta yleensä ottaen eivät muut motoristit juuri toisiaan auttaneet ja pari mukkuakin nähtiin.
Korkeat pleksit piti irrottaa mutta Brevan pleksi mahtui kyllä. Henkilökunnalla oli nurinpäin oleva L-muotoinen keppi jolla saattoi testata asiaa. Ne pyörät joista pleksiä ei voinut irrottaa jäivät viimeisen vaunun viimeiselle sillalle. Lastaus kesti yli kolme tuntia kaikenlaisen säätämisen merkeissä mutta aikataulun mukaan lähdettiin. Trikeä ei voi ottaa, ainakaan käytössä olleen vaunutyypin perusteella, kyytiin lainkaan.
Ajaminen piti korvaussyistä tehdä itse mutta sidontaan ei saanut osallistua. Sen tekivät rivakasti ja varsin asiantuntevasti paikallinen asemaväki. Perillä purkamisen sai suorittaa itse. Siitä palkaksi otin laadukkaat lastausliinat mukaan. Asemalla oli henkilö joka valvoi purkua ja jolle saattoi valittaa jos pyörässä ilmeni kuljetuksesta johtuvia vaurioita. Kaavake oli vain saksaksi. Otin varoiksi mukaan jos jotain jälkeenpäin ilmenee. Ei ilmennyt.
Sekin on siis testattu. Itämeren rannalta Alpeille syömällä ja nukkumalla yhden yön aikana. Rata ei ollut yhtä siloinen kuin olemme kotimaassa tottuneet vaan paikoitellen melkoista humppaa.
Itsellä 850GT jäi kadun varteen maksulliseen ruutuun. Soitto kaverille jolla Hiace. Pleksi irti ja työntämään. Korkeus ok mutta takapyörä jäi osin ulkopuolelle. Kaveri soitti veljelleen jolla Lite Ace joka on paljon pienempi vankkuri.
Mutta yllättäen siihen mahtuikin kun siinä ei ollut väliseinää matkustamoon niin etupyörä saatiin ohjaamoon irrottamalla repsikan penkki. Lastaaminen ei ollut helppoa mutta onneksi oli nuoria ja riskiä miehiä asialla.