Kirjoittaja Aihe: Stonen mitalla!  (Luettu 8838 kertaa)

Machiavelli

Stonen mitalla!
« : Tammikuu 29, 2016, 23:17:30 ip »
Olen hankkimassa kevyttä kuorma-autoa eli lisäpenkillistä pakettiauton näköistä kulkinetta ja kuormatilojen pituudet eivät ole standardeja noissa väliseinän sijoittelun johdosta. Nyt kysyisinkin kohteliaimmin tietääkö kukaan miten pitkä on Moto Guzzi California Stone?
   Rekisteriote ei kerro kyseistä mittaa ja fyysisesti en pääse mittaamaan  koska talvisäilytystilan avain on "luottomiesten" hallussa... Saattaa nääs tulla joskus tilanne että täytyy ottaa Guzzi  kyytiin ja mun tapauksessa auto on omiaan myös bänditoiminnassa... :)

TunturiTT

Vs: Stonen mitalla!
« Vastaus #1 : Tammikuu 29, 2016, 23:43:12 ip »
Voin mitata huomenna. Mutta mahtuu juuri pätevästi takaveto Vitoon. Sen kuormatilan pituus on varmaan aika lähellä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #2 : Tammikuu 30, 2016, 01:37:57 ap »
2355mm väittää tehtaan mainos tallin seinällä.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Machiavelli

« Vastaus #3 : Tammikuu 30, 2016, 01:51:11 ap »
Kiitos Sami, Ducato on nimmaria vailla pihassa! :)

MotoJussi

« Vastaus #4 : Tammikuu 30, 2016, 21:23:58 ip »
Olen hankkimassa kevyttä kuorma-autoa 

vaan saahan sen sinne kulmittainkin, jolloin mittaaminen käy vielä jännemmäksi.

Pekka

« Vastaus #5 : Tammikuu 30, 2016, 22:36:40 ip »
Ducatossa taitaa korkeus riittää mutta noin yleisesti, kannattaa mitata tai
sovittaa korkeudenkin puolesta ennen kuin tuuppaa mopon vaikkapa Hiacen kyytiin.
Voi käydä kate tai pleksi yläkarmiin lujastikin.
Sohc van Helmi.

TunturiTT

« Vastaus #6 : Tammikuu 30, 2016, 22:54:40 ip »
Omaa tullut kuskattua veljen Vitolla ja sinne ei mahtunut peilien kanssa. Varmaan korkeammat sarvetkin olisi jääneet pihalle.
Ducatossa ei ollut korkeusestettä. Eikä -12-13 Transitissa.

millegt

« Vastaus #7 : Tammikuu 31, 2016, 18:30:34 ip »
muista sitten että jos ei ole rekkakorttia tai C1E  niin ei saa vetää jarrullista peräkärryä tulle helposti kalliiksi

MotoJussi

« Vastaus #8 : Helmikuu 01, 2016, 10:00:54 ap »
... noin yleisesti, kannattaa mitata tai
sovittaa korkeudenkin puolesta ennen kuin ...

... ajaa sen guzzinsa sinne pakettiauton kyytiin reippaasti ramppia pitkin ja huomaa just ennen kuin pää osuu katonreunaan, että "jumalaut, ei sovi!"

Tuollaisessa tilanteessa saattaa seurata vaikka mitä hassua. Tiedän, kun olen kokeillut.

En kaatanut, vaikka käsi menikin sijoiltaan. Sattui kokolailla paljon ja saatoin sanoa ns. ruman sanan.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2016, 11:45:57 ap kirjoittanut MotoJussi »

TunturiTT

« Vastaus #9 : Helmikuu 01, 2016, 10:05:40 ap »
Mun mönkijä on just sen korkuinen, että kun sen ajoi Ducatoon, piti muistaa painaa pää alas. Pipo lähti kerran päästä  :P

motomatti

« Vastaus #10 : Helmikuu 01, 2016, 13:23:52 ip »
Bundesbahnin autovaunuun moottoripyörää ajaessa piti ehdottomasti olla kypärä päässä. Tarkois siis oli siirtää yöjunassa pyörä ja henkilöt n. 1000 km etelämmäs.
Autonkuljetusvaunun ajosilta ei ole tasainen vaan telien kohdalta korkeammalla ja muualla alempana. Telin kohdalla piti pistää maaten tankin päälle. Silti kerran pääsi kolahtamaan kuula kattoon. Osa motoristetista ei uskaltanut ajaa itse pyöräänsä vaunuun mutta lastaajatkaan eivät sitä tehneet. Ajoin yhden saksalaisrouvan pyörän oman pyöräni taakse mutta yleensä ottaen eivät muut motoristit juuri toisiaan auttaneet ja pari mukkuakin nähtiin.

Korkeat pleksit piti irrottaa mutta Brevan pleksi mahtui kyllä. Henkilökunnalla oli nurinpäin oleva L-muotoinen keppi jolla saattoi testata asiaa. Ne pyörät joista pleksiä ei voinut irrottaa jäivät viimeisen vaunun viimeiselle sillalle. Lastaus kesti yli kolme tuntia kaikenlaisen säätämisen merkeissä mutta aikataulun mukaan lähdettiin. Trikeä ei voi ottaa, ainakaan käytössä olleen vaunutyypin perusteella, kyytiin lainkaan.

Ajaminen piti korvaussyistä tehdä itse mutta sidontaan ei saanut osallistua. Sen tekivät rivakasti ja varsin asiantuntevasti paikallinen asemaväki. Perillä purkamisen sai suorittaa itse. Siitä palkaksi otin laadukkaat lastausliinat mukaan. Asemalla oli henkilö joka valvoi purkua ja jolle saattoi valittaa jos pyörässä ilmeni kuljetuksesta johtuvia vaurioita. Kaavake oli vain saksaksi. Otin varoiksi mukaan jos jotain jälkeenpäin ilmenee. Ei ilmennyt.

Sekin on siis testattu. Itämeren rannalta Alpeille syömällä ja nukkumalla yhden yön aikana. Rata ei ollut yhtä siloinen kuin olemme kotimaassa tottuneet vaan paikoitellen melkoista humppaa.

Itsellä 850GT jäi kadun varteen maksulliseen ruutuun. Soitto kaverille jolla Hiace. Pleksi irti ja työntämään. Korkeus ok mutta takapyörä jäi osin ulkopuolelle. Kaveri soitti veljelleen jolla Lite Ace joka on paljon pienempi vankkuri.
Mutta yllättäen siihen mahtuikin kun siinä ei ollut väliseinää matkustamoon niin etupyörä saatiin ohjaamoon irrottamalla repsikan penkki. Lastaaminen ei ollut helppoa mutta onneksi oli nuoria ja riskiä miehiä asialla.

Machiavelli

« Vastaus #11 : Helmikuu 12, 2016, 21:32:27 ip »
 No niin, nyt on perheessä kevyt kuorma-auto, vähän jännittää sopiiko Stone heittämällä kyytiin... sisäpituus on 225cm eli eiköhän se sinne ajamalla mene... sisäkorkeus on 190cm... Emäntä avautui että kun ei ole C -korttia niin hän ei voi hakea sillä tavaroita... kysyin että mitä tavaroita pitäisi hakea... sanoi että jotain kivoja ja mielenkiintoisia tavaroita... jostain... just joo... Eiköhän me selvitä tästäkin probleemasta jotenkin... :)

Jouko S

« Vastaus #12 : Helmikuu 12, 2016, 21:57:19 ip »

Kyllä se Stone sinne menee, nurkkaa kohti ja etusta linkkuun..
Ja toisesta probleemastakin selviää..emäntä C-korttia vaan suorittamaan..

Jouko

TunturiTT

« Vastaus #13 : Helmikuu 12, 2016, 23:45:03 ip »
Mulla on lupa hankkia kuorma-auto. Rouva vaan sanoi, että eihän sen tarvi mun autolla ajaakaan. Sillähän on oma.

motomatti

« Vastaus #14 : Helmikuu 12, 2016, 23:45:55 ip »
Lievästi pintaruosteista Sprintteriä on kaupan runsaasti eikä tarvitse arpoa mahtuuko. Muutoin tekniikka on varmaa jos ei pieneen metallinhohtoon takaluukun reunoissa ala tuijottamaan. Konetehoakin on sen verran että reissussa pärjää. Parhaimmillaan viittä pyörää kerralla Saksan kauppiaalta suomaalle rahdattu.