Kirjoittaja Aihe: Marsu elää vielä!  (Luettu 3757 kertaa)


GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Marsu elää vielä!
« Vastaus #1 : Tammikuu 08, 2016, 18:29:38 ip »
Hyvä uutinen.
Ihmeellisiä lopettamisideat kun katselee asiakaskuntaa.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Marsu elää vielä!
« Vastaus #2 : Tammikuu 08, 2016, 20:52:34 ip »
Marsun asiakkaina on viime aikoina ollut polkupyörävalmistajat. Nuo listatut asiakkaat ovat olleet Marzzochin ostajien asiakkaita.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Marsu elää vielä!
« Vastaus #3 : Tammikuu 09, 2016, 16:12:29 ip »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Marsu elää vielä!
« Vastaus #4 : Tammikuu 09, 2016, 16:14:23 ip »
Tuota Duke-moottoria ja sen kehitystä olen seurannut muutamia vuosia. Sillä on aina kovat lupaukset. Videodemot on aika vakuuttavia.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Marsu elää vielä!
« Vastaus #5 : Tammikuu 09, 2016, 16:41:23 ip »
Kas kun ei ole napannut jollekin isolle firmalle lähteä mukaan Duke hommaan heille taskurahoilla.
Valmet rahoittamaan 51% osakkuudella ja koneistus.
Nopea toteutus meidän työttömiltä huippuosaajilta ja Guzziporukan äänestyksellä päätökset disainista.
Katteellinen pyörä loistavalla suorituskyvyllä ja ominaisuuksilla.
Nimeksi Gifu ja ostajille Sisupastilleja koko takuu ajaksi, 8v vähintään ilman venttiilejäkin kun kerrankin.
Taattu maailmanvalloitus muutamassa vuodessa.

Aina jotenkin syönyt kun ei täällä uskalleta lähteä leikkeihin.
Ja sitten kun tehdään kansanluonteelle tyypillisesti kunnolla, niin myydään firma..
Mites kävi Pic purjekoneille?

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Marsu elää vielä!
« Vastaus #6 : Tammikuu 09, 2016, 17:46:43 ip »
"Tynnyrimoottori" on vanha keksintö. Jos sillä olisi oikeasti potentiaalia, olisi se jo ollut yleisesti käytössä.
Sotakoneissa sitä on käytetty ainakin torpedon moottorina, siinä on otsapintaan nähden korkeasta tehosta
hyötyä, eikä korkea valmistuskustannus ja lyhyt tiivisteiden kestoikä haittaa.
Duken vääntömomenttiarvo näyttää minusta jotenkin 3.6 litraiselle koneelle ihan normaalilta ???

http://www.douglas-self.com/MUSEUM/POWER/unusualICeng/axial-ICeng/axial-IC.htm
Sohc van Helmi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Marsu elää vielä!
« Vastaus #7 : Tammikuu 09, 2016, 18:29:16 ip »
Siinä on  jujuna lentomoottorina tai voimalaitosvehkeenä käyttö. Optimoinnilla saataneen kulutus, luotettavuus ja tuotettu teho balanssiin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Marsu elää vielä!
« Vastaus #8 : Tammikuu 09, 2016, 18:42:45 ip »
Ei uutta sinänsä, ei. Mutta kehitystä.
Ymmärrän jotenkin konseptia, se että on potenttiaalia eikä välttämättä pääse esille jos tuotekehittely laahaa voi olla myös sopimus ettei perinteisiin kajota kuten tekniikkapuolella on nähty.
Tiiviste kysymykset varmaan olennaista ja laakerointi on vähintään haastava.
Ajetellaas mitä Wankkelista aikoinaan oltiin mieltä.
Toteutuihan se kuitenkin.
Isoa kulutusta ei kai koskaan saatu kuriin ja kuluminen kun hinkkaavia pintoja paljon esti kai yleistymistä.
Hieno auto kuitenkin ajaa RX-7.
Jos argumentit on toistaiseksi vastaan stefojen kohdalta, niin kyllä varmasti löytyy ratkaisu.
Kallis valmistuskustannus kun liikkuvat osat vähenee?
Antakaa nyt edes tilaisuus uudelle tekniikalle, jos ei sitä joku hullu keksi ja kokeile, niin mites eteenpäin?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Marsu elää vielä!
« Vastaus #9 : Tammikuu 09, 2016, 20:34:23 ip »
Mazdahan juuri esitteli uuden konseptin, joka antaa ymmärtää wankelin olevan yhä pöydällä. Todennäköisesti vedyllä pyörivä hybridipaketti. Viimeisin wankelhan oli Rx8.
Hyvä pyörä, parempi mieli.