Classic kisaluokissa joissa tuo telareiden jäykistin on kielletty, koetetaan kiertää hauskoilla tavoilla asiaa kun yritetään saada hyväksytyiksi luettuja keulia paremmiksi ajaa..

mm. oikeanlainen etupyörän akseli näyttelee aika merkittävää osaa.. ja joissain tapauksissa lokarin paikoillaan olo on erityisen tärkeää..
(I.H: Luulen tuon "mummorauta" nimityksen levinneen tuolta Tampereen suunnilta.. aikoinaan sielläpäin ollessa kuuli muitakin mukavia nimityksiä asioille

)
Erikoisrunkojen valmistajien keuloissahan noita jäykistäjiä alkoi ensin olla ennenkuin massatuotannossakin ymmärrettiin niiden etu.
Minulla olleessa Laverda Formula Mirage 1200:ssa näytti keula siltä ettei siinä ole jäykistintä mutta kun oli etulokari kädessä niin jo painosta asia paljastui: lasikuitulokarin sisässä oli jymäkkä jäykistin!
Ehkä Caleissa se mummorauta on enempi vaan lokarinpidike jos on kerta kumeilla kiinni jolloin sen jäykistävä etu menetetään. Tekisin ehdottomasti kuten Matti jos vielä möhköfantilla (vai mikä ronsu se täällä gategoriassa nyt olikaan?) ajelisin.
King & Queen satula, onko se sitten kaksi norsunkorvaa aktissa?
(minulla olisi sellainen Corbinin upeaa käsityötä oleva vanhaan Wingiin tarkoitettu jouten.. Malli makee

ja miehekkään kokoinen! )