Monet harrikka-mienet eivä edes tunnista tuota 883:sta harrikaksi.
Tiedän ilmiön. Jotkut isolohko-omistajat tytöttelevät pikku-sportsterin omistajia. Sukupuolesta riippumatta.
Myöskään V-Rod ei ole puritaanien mieleen saati kiinalaiset Street 750 ja 500. Tässä kokolailla likellä on kaverin H-D liike ja siellä käyn hengailemassa ja joskus ostoksillakin (Vain varaosia.) niin päällikkö kertoi V-Rodin puutteesta esittelypyörien rivissä että se ei ole se pyörä joka myy ja joka sen haluaa niin tilataan mutta Street mallien osalta on tullut ylhäältä ohje että ne pitää olla näytillä ja koeajettavissakin tarvittaessa. Niillä vedetään asiakkaiksi nuorempaa väkeä ja naisia. En ole ajanut mutta tuttu H-D-omistaja sanoi ajaneensa Street 500:n ja kertoi sen olevan yllättävän pirteän kokoisekseen. Mutta mieheltä menee kunnia jos sellaisella aikamies liikenteessä nähtäisiin.
H-D:lla on siis sisäinen imago-ongelma. En tiedä sitten miten muualla maailmassa mutta Suomessa palvotaan kokoa ja perinteitä.
Vielä Sportsterista: Niitä myytiin yhteen aikaan siten että 883 perumallista tehdään kaupat ja mukaan tulee pahvilaatikossa 1200cc konversiosarja kaupantekijäistä. Päällepäin tavis eikä liikenteenvalvoja saati verottaja tai vakuutusmyyjä/-tarkastaja ei muutosta erota. Siksipä en tiedä kenenkään niitä katsastavan isompaan kokoon.
Sinänsä hyvä vastaisku siihen nähden että kyseisellä merkillä ajavia piinattiin poliisin toimesta varsin runsaasti aikoinaan.
Itsekin tuon kyttäyksen kohteeksi jouduin. Olin tulossa toukokuisena la. iltana melko myöhään Juupajoelta Mänttään päin Centaurolla EAK-kurssilta. Lylynkankaalla oli poliisit pysäyttämässä. Kyselin pysäyttämisen syytä. Epäilivät ylinopeudesta. Pyydettiin siirtymään auton takapenkille. Katsoivat ajokortin ja tekivät siitä muistiinpanoja. Seuraavaksi kysyttiin että mistä tulen ja mihin olen menossa. Sanoin olevani vain ajelemassa kun on niin nätti yö (Melkein pakkasta ja palelin. Autossa oli lämmin.) Tämä ei riittänyt vaan halusivat tarkemman tiedon. Hieman tarkensin että Juupajoelta Mänttään. Sekään ei oikein ilmeistä päätellen riittänyt.
Seuraava kysymys sitten yllätti täysin: Mistä olet varastanut tuon harrikan? Kysyin että tuoko joka on tuolla pysäkin toisessa päässä pimeässä? Niin, juuri se! Väitin sitten että onkin ensimmäinen kerta kun Guzzi muuttuu pimeässä Harrikaksi ja naurahdin päälle. Silloin toinen konsta nousi autosta ja meni taskulampun kanssa tutkimaan pyörääni ja tälle toiselle annoin rekisteriotteen nähtäväksi. Kohta ulkona käynyt kerto että ei se olekaan Harrikka niin tää toinen sanoi että ei niin ja heilutti rekisteritodistusta.
Paperit palautettiin kouraani kiireen vilkkaa ja hyvä että ehdin autosta ylös nousta kun lähtivät paikalta niin että kumi vingahti. Itse jäin ihmettelemään että mites se ylinopeus?
Ehkä jossain oli H-D varastettu.