Kirjoittaja Aihe: 30v huolto  (Luettu 41413 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 30v huolto
« Vastaus #45 : Tammikuu 30, 2016, 20:42:02 ip »
Sehän on vaan kiinni siitä, minkälaisen maalin itselleen asettaa. Tekniikan pitää omasta mielestä olla tikissään. Muut osiot seuraavat sitä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: 30v huolto
« Vastaus #46 : Tammikuu 30, 2016, 21:20:40 ip »
<snip>
Tuossa yksi tontilla poikennut H-D:n omistaja mainitsi eräästä projektistani että olenpa nähnyt paljon vaivaa. Kysyin onko se hänen mielestään hieno. "Jos se olisi Harley niin se voisi olla, nyt se on vain kasa osia joilla ei ole arvoa".

Olipa ääliömäinen kommentti - ääliöltä.
Emeritus-guzzisti

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 30v huolto
« Vastaus #47 : Tammikuu 30, 2016, 21:55:39 ip »
Ääliö tai ei. Hyvät naurut hän kavereiltaan lohkaisi. Ajoi muuten samankeväistä 883:sta. Ekaa moottoripyöräänsä. Siksi en viitsinyt edes sanoa mitään ettei itsetunto kärsisi kun oli noin hyvän kaupasta rahalla hankkinut. Eiköhän maailma laahaa.....


viitala

  • Viestejä: 86
Vs: 30v huolto
« Vastaus #48 : Helmikuu 02, 2016, 07:47:24 ap »
Motor cyclessä oli taannoin testi,johon osallistui harrikka ,ja vastaavia japanilaisia ja loppukaneettina sanottiin,että California oli oikeastaan väärässä seurassa,oli liian urheilullinen.
 Kyllä 883:n ja yleensä harrikkakuskien pitäis olla hiukka varovaisempia lausunnoissaan,ainakin guzzin suhteen.
Guzzissahan ei ole kun kolme asiaa paremmin kuin harrikassa: Kone,Runko ja Kokonaisuus.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: 30v huolto
« Vastaus #49 : Helmikuu 02, 2016, 10:08:50 ap »
Monet harrikka-mienet eivä edes tunnista tuota 883:sta harrikaksi   :)
Titaniumin kuski

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: 30v huolto
« Vastaus #50 : Helmikuu 02, 2016, 10:48:54 ap »
Monet harrikka-miehet eivä edes tunnista tuota 883:sta harrikaksi   :)

Onhan se ihan perus-Harley, vuodesta 1957 alkaen.

Tuleepa mieleen Tekniikan Maailman (3/2015) 40.000 km käyttötesti Harley-Davidson Electra Glide Ultra Classicista, vapaasti lainaten: Missä ovat tehot? No ei se teho, mutta se VÄÄNTÖ! Mikä vääntö?  ;D
Emeritus-guzzisti

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 30v huolto
« Vastaus #51 : Helmikuu 02, 2016, 14:31:56 ip »
Monet harrikka-mienet eivä edes tunnista tuota 883:sta harrikaksi.

Tiedän ilmiön. Jotkut isolohko-omistajat tytöttelevät pikku-sportsterin omistajia. Sukupuolesta riippumatta.
Myöskään V-Rod ei ole puritaanien mieleen saati kiinalaiset Street 750 ja 500. Tässä kokolailla likellä on kaverin H-D liike ja siellä käyn hengailemassa ja joskus ostoksillakin (Vain varaosia.) niin päällikkö kertoi V-Rodin puutteesta esittelypyörien rivissä että se ei ole se pyörä joka myy ja joka sen haluaa niin tilataan mutta Street mallien osalta on tullut ylhäältä ohje että ne pitää olla näytillä ja koeajettavissakin tarvittaessa. Niillä vedetään asiakkaiksi nuorempaa väkeä ja naisia. En ole ajanut mutta tuttu H-D-omistaja sanoi ajaneensa Street 500:n ja kertoi sen olevan yllättävän pirteän kokoisekseen. Mutta mieheltä menee kunnia jos sellaisella aikamies liikenteessä nähtäisiin.

H-D:lla on siis sisäinen imago-ongelma. En tiedä sitten miten muualla maailmassa mutta Suomessa palvotaan kokoa ja perinteitä.

Vielä Sportsterista: Niitä myytiin yhteen aikaan siten että 883 perumallista tehdään kaupat ja mukaan tulee pahvilaatikossa 1200cc konversiosarja kaupantekijäistä. Päällepäin tavis eikä liikenteenvalvoja saati verottaja tai vakuutusmyyjä/-tarkastaja ei muutosta erota. Siksipä en tiedä kenenkään niitä katsastavan isompaan kokoon.
Sinänsä hyvä vastaisku siihen nähden että kyseisellä merkillä ajavia piinattiin poliisin toimesta varsin runsaasti aikoinaan.

Itsekin tuon kyttäyksen kohteeksi jouduin. Olin tulossa toukokuisena la. iltana melko myöhään Juupajoelta Mänttään päin Centaurolla EAK-kurssilta. Lylynkankaalla oli poliisit pysäyttämässä. Kyselin pysäyttämisen syytä. Epäilivät ylinopeudesta. Pyydettiin siirtymään auton takapenkille. Katsoivat ajokortin ja tekivät siitä muistiinpanoja. Seuraavaksi kysyttiin että mistä tulen ja mihin olen menossa. Sanoin olevani vain ajelemassa kun on niin nätti yö (Melkein pakkasta ja palelin. Autossa oli lämmin.) Tämä ei riittänyt vaan halusivat tarkemman tiedon. Hieman tarkensin että Juupajoelta Mänttään. Sekään ei oikein ilmeistä päätellen riittänyt.

Seuraava kysymys sitten yllätti täysin: Mistä olet varastanut tuon harrikan? Kysyin että tuoko joka on tuolla pysäkin toisessa päässä pimeässä? Niin, juuri se! Väitin sitten että onkin ensimmäinen kerta kun Guzzi muuttuu pimeässä Harrikaksi ja naurahdin päälle. Silloin toinen konsta nousi autosta ja meni taskulampun kanssa tutkimaan pyörääni ja tälle toiselle annoin rekisteriotteen nähtäväksi. Kohta ulkona käynyt kerto että ei se olekaan Harrikka niin tää toinen sanoi että ei niin ja heilutti rekisteritodistusta.

Paperit palautettiin kouraani kiireen vilkkaa ja hyvä että ehdin autosta ylös nousta kun lähtivät paikalta niin että kumi vingahti. Itse jäin ihmettelemään että mites se ylinopeus?

Ehkä jossain oli H-D varastettu.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 02, 2016, 18:41:47 ip kirjoittanut motomatti »

Kurtsi

  • Viestejä: 300
Vs: 30v huolto
« Vastaus #52 : Helmikuu 02, 2016, 14:44:22 ip »
Ehkä päättelivät pyörämerkin kuskin ulkoisesta habituksesta ?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 30v huolto
« Vastaus #53 : Helmikuu 02, 2016, 14:59:15 ip »
Tuo pyttysarjan muutos on sekin lähinnä egon pönkitykseen, kulku ei juuri parane..
Tuo vesi-Harrikoiden haukkuminen oman merkin sisällä on kyllä hauska juttu, kumminkin sekä V-Rod, että intialaiset ovat juuri ne Harrikat jotka minua kiinnostaa. Myös monia muista merkeistä mahdollisesti tuohon talliin haluava ehkä eniten voisi näistä innostua. Olisi pienin askel taakse päin kehityksessä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 30v huolto
« Vastaus #54 : Helmikuu 02, 2016, 16:04:03 ip »
Ehkä päättelivät pyörämerkin kuskin ulkoisesta habituksesta ?
Mahtaako habitus näkyä umpipimeässä ajovalon takaa?
Habituskin on muuttunut 90-luvun puolivälin jälkeen.

Varmaan äänen perusteella vetivät johtopäätöksiä. Se oli juuri siinä ennen Juupavaaran risteystä mihin puksuttelin loivaa ylämaata kahdeksaakymppiä viitosella avoimilla Supertrapeilla. Sellaista kajakkaa mäntykangasta.
Kovempaa ei kärsinyt ajaa kun oli huonot varusteet päällä siksi koska olin päivän vääntänyt ajoharjoituksia pujotteluineen, väistöineen ja jarrutuksineen. Päivä oli lämmin, yö kylmä. Farkut, nahkatakki ja avopotta. Jäin saunan päälle poistamaan saunakaljojen höyryjä ja jäin suustani kiinni, lähtö viivästyi ja tuli pimeä.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: 30v huolto
« Vastaus #55 : Helmikuu 02, 2016, 16:21:16 ip »
Monet harrikka-mienet eivä edes tunnista tuota 883:sta harrikaksi   :)

Eikä harrikka- naiset ;)

Eipä noita "oikeita" harrikoita ole sen jälkeen tehty kun evo-kone jäi pois ja tuli tuo twincam.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 30v huolto
« Vastaus #56 : Helmikuu 02, 2016, 16:31:24 ip »
Mitenkäs tämä Guzzi-ajattelu menee kokoluokittain ja tyylilajeittain? Jokaisella siinäkin lienee omat mieltymyksensä.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: 30v huolto
« Vastaus #57 : Helmikuu 02, 2016, 16:35:45 ip »
Guzzi on aina Guzzi tyylisuunnasta riippumatta   ;D
Titaniumin kuski

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 30v huolto
« Vastaus #58 : Helmikuu 02, 2016, 18:22:56 ip »
Mulle kelpaa isot ja pienet. Ja molemmat löytyy.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 30v huolto
« Vastaus #59 : Helmikuu 02, 2016, 18:54:13 ip »
Mulla vain yksi uudesta ostettu pikkulohkoinen. Mutta useita olen matkan varrella omistanut. Joitakin yksilöitä vain muutaman päivän, toisia vuosikaudet. Niissä on oma hauskuuskertoimensa. Erityisesti Lariolla.

Aloitin isolla mutta jatkoin pienellä. Sitten oli molempia rinnan kun piti olla talviajopyörä myös. Sittemmin vain isoja vuosituhannen vaihteen jälkeen. Toki muita pyöriä silloinkin talviajoon. Kuten paras talvipyörä IZH Planeta Sport Scrambler. Boshcin sähköt ja Mikunin kaasutin. Varma peli. Näin kuriositeettinä mainitakseni.

Nyt ei ole kuin isoja joista pienin 850 ja suurin 1100. Välissä pari 950cc mallia. Muut merkit on markkinoitu niitä tarvitseville. Nyt on nurkissa mukavammin tilaa. Vaimon Hondakin mahtuu lämpimään talliin sisälle.