Kirjoittaja Aihe: Guzzien arvosta käytettynä  (Luettu 47068 kertaa)

GMies

  • Viestejä: 310
Vs: Guzzien arvosta käytettynä
« Vastaus #75 : Huhtikuu 25, 2017, 22:10:10 ip »
.... Esim. tuulelta ja säältä suojaavan tuulitunnelissa kehitetyn Spadan katteen tuntevat vain harvat.  Se oli aikanaan parempi kuin R 100 RS:n kate.
Ja minulla kokemus Cali III katteesta, oli vielä parempi kuin Spadan kate, mutta saksalaisethan ei sitä kokeilleet.

Joskus takavuosina kiersin Eteläsuomen purkamoita, mutta en löytänyt ainuttakaan purettua Guzzia, miten lienee nykyisin ja onko Guzzeja kuinka purettuna - romutettuna?

PS. minähän itse romutin yhden … libanonin Guzzin, joka tosin oli kasattu jo kertaalleen romutetuista osista  … siis romu itsekin. :o
2002 Atlantic 500
2004 B750

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Guzzien arvosta käytettynä
« Vastaus #76 : Huhtikuu 26, 2017, 09:21:26 ap »
On myös sama asia kiinnostanut, missä on romuttamo/ varaosakuntoiset Guzzit.
Jonkun MG:n luulisi olevan loppuun ajetunkin, vai kukkuuko ne niin pitkään, ettei vain ole?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Guzzien arvosta käytettynä
« Vastaus #77 : Huhtikuu 26, 2017, 09:39:35 ap »
Ne on Guzzistien talleissa, varaosina kulkeville Kusteille.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Guzzien arvosta käytettynä
« Vastaus #78 : Huhtikuu 26, 2017, 09:43:54 ap »
Suomen hintataso Guzzeissa on jo vähintään sama , joissakin jopa edullisempi. Ei kannata enää hakea hinnan takia ainakaan Saksasta.
PS.
SPIII:n kate oli suojaava ja lisäpalalla uskomattoman hiljainen. Mutta kovalla puuskittaisella sivutuulella järkyttävä. Ei tahtonut pysyä omalla kaistalla vaikka ajoi 80 km/ h.
Mr
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Guzzien arvosta käytettynä
« Vastaus #79 : Huhtikuu 26, 2017, 10:19:58 ap »
Tunnen useammankin Guzzistin joilla on; itseni lisäksi, kattava varaosa- ja -pyörävalikoima tallin perällä. Ikää alkaa olla väellä sen verran että jossain vaiheessa perikunnat laittavat osia kiertoon. Toisaalta, voi olla että menevät suoraan kierrätysmetallilavalle. Eihän niillä osilla ole irtonaisena mitään arvoa jos keskivertomotoristilta kysytään.

Olen joskus, tosin aikaa sitten, soitellut kotimaisia purkamoja läpi ja kysellyt Guzziosia. Ei ollut. Vakuutusyhtiöiden Autovahinkokeskuksissa https://www.avk.fi Guzzeja on ollut tarjolla. Vaikka ovat kolaroituja niin silti joissain hinnoissa. Nyt ei näkynyt olevan. Yksi tonninen Aprilia olisi.

Pitää turvautua ulkomaisiin pajoihin. http://www.tlm.nl/en/ Olen ostanut kokonaisen toimivan pyörän ja läjän osia tarpeeseen. Homma järjestyi hyvin kun kaveri oli työreissussa kyseisellä paikkakunnalla ja kävi koeajamassa laitteen. Sitten vain kuljetus Suomeen. Kokonaishinta rahteineen 2000€ josta puolet sain sain takaisin kun myin Borranin pinnavanteet edelleen. Autoveroa meni 123€.

http://www.rebootguzzispares.com/ Toimittaa osia tännekin. Itse en ole tilannut mutta sieltä tilattuja osia olen asentanut.

http://www.korvanto.fi/ On ollut joskus, satunnaisesti, Guzzin osia mutta keskittynyt lähinnä japanilaisiin ja BMW:hen.

Katteesta.
T3:sen iso originaalipleksi toimii hyvin ihan sellaisenaan ja on säädettävissä pystysuunnassa. Sellainen kuva jäänyt että aikoinaan 70- ja 80-luvulla ilmanvastukseen ja kuljettajan suojaukseen kiinnitettiin enemmän huomiota.

Viime kesältä jokusen tuhannen kilometrin kokemus California 1400:sen toiseksi isoimmasta pleksistä. Suojaa hyvin mutta alhaalta tankin etuosan kahta puolen tunkee pyörteitä kaulaa kohti. Alkuperäislisäosat ovat asian korjaamiseen pienehköt. Tein itse kolme kertaa korkeammat. Asia korjaantui pääosin. Samoin sateella edestä alhaalta tankin päälle nouseva vesivirta väheni.
Ohjaustanko oli silloin Custom-mallin kapea ja edessä eli pyörää ajettiin hieman etunojassa. Nyt ei ole vielä kokemusta Touring-mallin ohjaustangosta. Keulalle on sittemmin ilmestynyt neljä lisävaloa. Niilläkin voi olla merkitystä ilmavirran suhteen. Laittelen tänne kokemuksia aiheesta kunhan pääsen tielle.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Guzzien arvosta käytettynä
« Vastaus #80 : Huhtikuu 26, 2017, 10:25:41 ap »
SPIII:n kate oli suojaava ja lisäpalalla uskomattoman hiljainen. Mutta kovalla puuskittaisella sivutuulella järkyttävä. Ei tahtonut pysyä omalla kaistalla vaikka ajoi 80 km/ h.
Mr


Ihan mielenkiinnosta; Minkähänlainen California FF on ollut katteeltaan, verrattuna vaikka juuri SPIII:n? Ajoasento on kuitenkin takakenompi, mutta kate kovin samankaltainen.



Nyt kun kaikenmaailman katetut nakupyörät ja Baggerit on muotia, pitäisi Guzzin tehdä FF:stä moderni versio. Flying Fortress on kuitenkin eri maata tuon kanssa. Voisi olla ottajia aidosti matkageeniselle Californialle.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Guzzien arvosta käytettynä
« Vastaus #81 : Huhtikuu 26, 2017, 10:39:11 ap »
Lainaus
Nyt kun kaikenmaailman katetut nakupyörät ja Baggerit on muotia, pitäisi Guzzin tehdä FF:stä moderni versio. Flying Fortress on kuitenkin eri maata tuon kanssa. Voisi olla ottajia aidosti matkageeniselle Californialle.

Tuossa on ideaa, mielestäni. Otetaan 1400 perusmalli ja siihen kiinteä kate (Joka ei käänny keulan mukana.) Vaihtoehtoja voisi olla kaksi: perusmittaristolla ilman audiolaitteita ja kahdella mittaristolla (Vrt. Flying Fortress) ja kattavilla audio- ja kommunikaatiolaitteilla. Katetta lukuun ottamatta on kaikki muut komponentit ovat olemassa.
Katsotaan mitä tehdas saa aikaiseksi. Pakkohan heidän on lähivuosina kehittää mallistoa.

GMiehellä on on takanaan kattavahko kokemuskausi FF:llä.
Jos jossain on irtonaisena kyseinen kate niin olisin kiinnostunut. Tai jopa koko pyörä. Ruiskuversiona mieluimmin.

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Guzzien arvosta käytettynä
« Vastaus #82 : Huhtikuu 26, 2017, 11:40:02 ap »
SPIII:n kate oli suojaava ja lisäpalalla uskomattoman hiljainen. Mutta kovalla puuskittaisella sivutuulella järkyttävä. Ei tahtonut pysyä omalla kaistalla vaikka ajoi 80 km/ h.
Mr


Ihan mielenkiinnosta; Minkähänlainen California FF on ollut katteeltaan, verrattuna vaikka juuri SPIII:n? Ajoasento on kuitenkin takakenompi, mutta kate kovin samankaltainen.

Tuota mallia katselin Ruotsin puolella.. varmaan parempi sivutuulella. Saattaa olla paras kautta aikojen. Onko kukaan ajanut kyseistä mallia ??
Mr
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: Guzzien arvosta käytettynä
« Vastaus #83 : Huhtikuu 26, 2017, 12:41:13 ip »
Eikös Koskisen Jussilla ollut tuollainen kiinteäkatteinen Cali 90-luvulla?

GMies

  • Viestejä: 310
Vs: Guzzien arvosta käytettynä
« Vastaus #84 : Huhtikuu 26, 2017, 20:29:09 ip »
Enpä osaa verrata Calin katetta SP III:n katteeseen, koska on ole koskaan SPIII ajellut,  tuolla aikaisemmin jo  kerroin vertailun SP II katteeseen.
Sivutuuli ei Calin katteeseen kovin pahasti ottanut, tuulen aiheuttamat liikkeet olivat ”hitaita”, hyvin hallittavissa.  Kasselin kanjoneissakaan ei koskaan ollut mitään ongelmia, eikä Pohjois-Saksan lakeuksien kovissa tuulissa.
Samaa mieltä tuon Saksan palstan mielipiteestä, selkeästi parempi kuin R100RS:n kate.
Paras kate kuitenkin, millä minä olen ajellut.
2002 Atlantic 500
2004 B750

Kaijus

  • Viestejä: 806
Vs: Guzzien arvosta käytettynä
« Vastaus #85 : Huhtikuu 26, 2017, 22:26:22 ip »

Jos jossain on irtonaisena kyseinen kate niin olisin kiinnostunut. Tai jopa koko pyörä. Ruiskuversiona mieluimmin.

No minullahan on kate, jossa on kiinni hämmästyttävästi kyllä 1100i vm.-97. Lisävarusteena luksusluokan EZS TPSL sivuvaunu, keinuhaarukkakeula ja Waltherin 15" valupyörät.
Voisin jopa luopua hänestä kohtuukorvausta vastaan.

Ihan vaan katteen toimivuudesta oma mielipiteeni on, että parasta a-luokkaa. Kooltaan varsin maltillinen ja silti hyvin suojaava. Minulla toimii vielä alkuperäisviritystä paremmin kun vaihdoin tangoksi matalamman ja suoremman Nevadan tangon. Ajoasento ei ole juurikaan etukeno, mutta vähemmän taka-sellainen eli kypärä on lähempänä  pleksiä ja pyörteily sen myötä vähäisempää. Ja mun ranteille tuo suorempi tanko sopii paremmin kuin alkuperäinen.

GMies

  • Viestejä: 310
Vs: Guzzien arvosta käytettynä
« Vastaus #86 : Toukokuu 16, 2017, 14:24:04 ip »
Kyllä ainakin hintapyynnöt näyttävät olevan hienoisessa nousussa käytetyillä Guzzeilla.  ::)
Kannattaa pihdata vielä hetki, ennen kuin pistää omansa  myytiin.

http://www.ebay.com/itm/1940-Moto-Guzzi-Trialce-/132192140604?hash=item1ec743fd3c:g:qZQAAOSw-K9ZGKxl&vxp=mtr
2002 Atlantic 500
2004 B750

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: Guzzien arvosta käytettynä
« Vastaus #87 : Toukokuu 16, 2017, 14:47:12 ip »
Ehkä perikunta tekee tilin.   ;D

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Guzzien arvosta käytettynä
« Vastaus #88 : Toukokuu 16, 2017, 18:19:49 ip »
Moto Guzzi MGS-01 CORSAn pyyntihinta "tuplaantunut" alle kymmenessä vuodessa:
http://www.tlm.nl/en/motorcycles/stock/moto-guzzi-mgs-01-corsa/  ;)

T,
Jukka

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Guzzien arvosta käytettynä
« Vastaus #89 : Toukokuu 16, 2017, 22:14:57 ip »
1100 Sport oli kotvan aikaa myynnissä - varmaan löysi heti ostajansa - niin namupala se oli (hintapyyntö oli 4200€ jos oikein muistan).

https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/sport/2140306

"Viimeiset 15 vuotta tallissa, 20200 km, käyttöönotto 8/1995"
V11 - it defines you.