Moottoripyörän kiinni sitominen tavalliseen peräkärryyn tai pakuun voi olla hankalaa, epävarmaa
tai jopa mahdotonta. Tuossa nettivaraosan kärryssä näyttäisi olevan tarkoitusta varten kiinnityslenkkejä,
Perälautanosturilla varustertussa Sprintterissä ei ole välttämättä muuta kuin kuormaliinakisko metrin
korkeudella seinässä.
Oma tarve on sitoa pyörä lattiaan siten että samalla jousitus kiristetään liki pohjaan. Seisontatuet jätän ylös.
Tätä varten tarvitaan lattiassa sopivissa kohdissa neljä tukevaa kiinnityslenkkiä, sekä neljä kiinnitysliinaa. Työtä ja kiinnipysymistä helpottaa, tai vaikeuttaa joku erillinen etupyöräkiinnike/tuki. Jos jotain pientä löystymistä tapahtuu sitomisen jälkeen, jousitus huolehtii uudelleen kiristämisestä.
Toki tilannetta pitää tarkkailla kuljetuksen aikana.
Joskus olen joutunut kuljettamaan moottoripyörää kuorma-auton kontissa missä ei ollut tuon kuormaliinakiskon
lisäksi muuta kiinnitysmahdollisuutta. Onneksi löytyi pari kuormalavaa joiden päälle kiinnitin ensin pyörän em.
menetelmällä. Koko paketin sai sitten sidottua kontin etunurkkaan kiinni.
Aktiivisella rataharrastajalla ja kisakuskilla voi tietysti olla mukana sen verran muuta rekvisiittaa että
sillä saa pyörän kiilattua liikkumattomaksi pakun kuormatilaan

Viimeksi tänä kesänä tuotiin tontille moottoripyörä peräkärryssä, oli kiinni neljällä liinalla, sivujalalle laitettu
ja kaatunut kuljetuksen aikana.
Surullisin tapaus oli kun BMW K1 oli käyty ostamassa jostain kauempaa ja kuskattu pakulla kotiin. En tiedä
miten oli sidottu, vai ei mitenkään, mutta oli kaatunut kahdesti kuormatilassa kuljetuksen aikana.