Kirjoittaja Aihe: Nevadaan soolosatula.  (Luettu 5380 kertaa)

Mara

Nevadaan soolosatula.
« : Syyskuu 16, 2015, 12:09:01 ip »
Ollut tarkoitus vaihtaa Nevadaan soolosatula, mutta en ole löytänyt valmiita. Luultavasti niitä ei valmisteta, Californiaan löysin kyllä.
Vinkkejä miten kannattaisi tuo tehdä. Pystynkö modaamaan toisen mallin satulasta vai onko rakennettava itse.

Nevada on ensimmäinen pyöräni ja muutenkin aloittelija prätkähommissa niin vinkit on tarpeen.

Joku oli laittanut kuvan customoimastaan Nevadasta missä oli soolosatula ja se on pirun hieno nevadassa. Harmi, etten tuota käyttäjää enää muista.
"Love is the feeling you get when you like something as much as your motorcycle."

GuzGuz

Vs: Nevadaan soolosatula.
« Vastaus #1 : Syyskuu 16, 2015, 13:48:12 ip »
Onhan noita ihan perusosinakin, vaikkapa Dinseltä Club -98-01 mallissa:
http://www.stein-dinse.biz//eliste/index.php

Mara

« Vastaus #2 : Syyskuu 16, 2015, 16:24:18 ip »
Katos, kiitos! Dinseltä en noita huomannut katsoakaan vaikka muita osia olen sieltä tilannut.
"Love is the feeling you get when you like something as much as your motorcycle."

GuzGuz

« Vastaus #3 : Syyskuu 17, 2015, 13:55:56 ip »
Aika namu sinkkusatulainen, kelpaisi kyllä talliin:

TunturiTT

« Vastaus #4 : Syyskuu 17, 2015, 15:28:08 ip »
Ritmo Serenon Loop-runkoinen. Tuo on kyllä kohdillaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

« Vastaus #5 : Syyskuu 17, 2015, 20:00:18 ip »
Noita Custom rakennettuja Guzzeja kun katselee, niin tyylikkäimmissä on pyöreät sylinterin rivat.
Onko kantikkaita kukaan pyöristänyt, jäähdytykseen ei liene vaikutusta kuin positiiviseen suuntaan pohjoismaissa.
Joku äärimmäisen pelkistetty mokkakahville kuljin aiheuttaa haaveita upean matkaCalin seuraksi.
Rakentaa itse rupesi jotenkin kiehtomaan, tilatkin kun on.
Hyvä aihio, vaikka pikkulohko, paljon työtunteja ja hyvä fiilis tehdessä. Vois napata.
Tekniikkapuolella toistaiseksi aika amatööri, mutta suunnittelusilmää kyllä uskoisin löytyvän ja kaverin suht täydellinen metalliverstas käytössä jossa metallit taipuu ja sorvit pyörii.
Aikanaan pronssia ja alumiinia valaneena (veistoksia), mulla varmaan on aika muotovapautta yksityiskohtien kanssa, kunhan selvitän sopivat aluvaluseokset vaikka kansien osalta.
Tässähän alkaa innostumaan uniikista kulkimesta.
Rahoituskin varmaan järjestyy päivä kerrallaan (useimmiten pa, mutta laskut hoidetaan aina jotenkin) kuten tähänkin asti elo.
Ei kellään satu olemaan GT 850 raatoa, on kai vitsi edes kysyä?

TunturiTT

« Vastaus #6 : Syyskuu 17, 2015, 20:19:58 ip »
On niitä pyöristetty. Toimii hyvin niinkin.

Mara

« Vastaus #7 : Syyskuu 19, 2015, 11:43:38 ap »
GuzGuz, missä olet valanut veistoksia?

t. kuvanveistäjä ja pronssinvalaja jyväskylästä.

TunturiTT

« Vastaus #8 : Syyskuu 19, 2015, 13:18:53 ip »
GuzGuz, missä olet valanut veistoksia?

t. kuvanveistäjä ja pronssinvalaja jyväskylästä.

Jyväskylästä vai Järvilinnasta? Siinähän sitä alaa on, olen itsekin käynyt tutustumassa.

Mara

« Vastaus #9 : Syyskuu 20, 2015, 10:25:49 ap »
Järvilinnassa työskentelin ja siellä opettelin kunnolla valamaan pronssia Liukkosen opissa. Nyt vähän tässä muutoksia tullut ja muuttoja, järvilinnan asuntolassa hometta ja emäntä raskaana. Järvilinnassa on toinenkin kuvanveistäjä Guzzisti, jolla on taas california.

TunturiTT

« Vastaus #10 : Syyskuu 20, 2015, 14:42:21 ip »
Just just. Tapsan tunnenkin. Itse asun tuossa Järvilinnan kulmilla.
Liukkonen on kyllä aika persoona  :D Olen hänen juttusillaan käynyt muutaman kerran. Metallin valamista olisi nimittäin aikomus alkaa harrastaa.

GuzGuz

« Vastaus #11 : Syyskuu 21, 2015, 12:22:39 ip »
Valuhommista on mulla aikaa.
Äitini kun on kuvanveistäjä, niin mulle lankesi metallivalut.
Hollolan puolella tuli ensin aloiteltua ja sittemmin täällä Hämeenkoskella.
-80-90 luvulla. Lahjoitin sittemmin valuvehkeet Virtasen Karille Orimattilan seudulle.
Taitaa olla hänkin sittemmin lopettanut muistan kuulleenni.?
2000-luvun taitteessa alaksi muuttui veneenveisto ja nyt viimeiset n 7vuotta soitinrakennusta ja sen alan kauppaa.
Aika moni veistäjä on itse valanut veistoksia kun niin tyyristä teettää.
Raskasta ja myrkyllistä hommaa se toki on.

Mara

« Vastaus #12 : Syyskuu 21, 2015, 17:03:44 ip »
Eihän tuo Virtasen Kari ole Heinolasta? Isän serkku tehnyt jotain metallihommia ja on Kari ja meidän Virtasen suku on Lahti/Orimattila seudulta.

Tulehan TunturiTT valamaan! Tapsa susta puhunutkin, mutta en heti osannut yhdistää. Tarkoitus tässä aloittaa itsekin pronssihommat taas.

TunturiTT

« Vastaus #13 : Syyskuu 21, 2015, 22:37:57 ip »
Keskiviikkoisin taisi olla Liukkosella avoimet ovet? Kyllä aikataulun osuessa sinne heilahdan.

Mara

« Vastaus #14 : Syyskuu 22, 2015, 00:13:47 ap »
Joo keskiviikkoisin on, mutta voidaan joskus sopia niin pääseehän sinne ihan milloin vaan niin on tilaa enemmän työskennellä mitä nyt haluatkin valaa. Se malli ja muottien teot onnistuu vähän mukavammin. Käytännössähän sitä pajaa saa ihan parin euron tuntikorvausta vastaan käyttää milloin vain. Valu sitten Liukkosen kanssa porukassa. Itse just sitä keskiviikkoa välttelen kun tahtoo sitä porukkaa olla.