Terve.
Siirryin viimeviikolla Moto Guzzi moottoripyörä maailmaan. Aikasemmin on ollu moniakin muita merkkejä, viimeksi Aprilia, mutta nyt siis siirryin, monen mielestä ainoaan oikeaan merkkiin. Kiinnostukseni Moto Guzzia kohtaan on aina ollut suuri, mutta jostain syystä merkkiin siityminen on venynyt ja venynyt. Mutta.... Kaikki on mennyt päin P....tä. Malli on siis California ja malli Stone. Vm. 2001, ja ajettu 41 tkm. Ostin pyörän viimeviikolla ja ajoin vajaa 200km matkan kotia sillä. Tai tarkoitus oli ajaa.... Noin 60km ennen kotia pysähdyin kahville, ja huomasin että "hel...ti pyörä jättää alleen öljylätäkön. Öljyä siis tuli ihan oikeasti, ei tippa sillon, toinen tällön. Tutkin asiaa, ja huomasin öljyn tulevan jostain moottorin takaosasta. Ihan kuin öljypohjan tiivisteestä. No, pyörä haettiin pakettiautolla pois, ja kotona otin pyörän talliin irroittaakseni siitä öljypohjan. Ja niin teinkin. Tiiviste meni/oli jo poikki, en tiedä kumpaa, mutta poikki oli. Ajattelinpa sitten että tilaan siihen uuden tiivisteen ja suodattimen. Soittelin muutamiin paikkoihin, ja selvisi että korkeintaan suodatin löytyy kotikaupunkini liikkeiden hyllyltä. Niinpä sitten päädyin tilaamaan osat Espoosta RM Heino Oy nimisestä liikkeestä. Puhelimeen vastasi asiallinen nainen, jonka kanssa keskustelimme myös kyseisestä öljyvuodosta jne. Osat hän lupasi lähettää viimeistään perjantai aamusta. Ajattelin että hyvä homma. Tilasin samalla muutaman ylimääräisen tiivisteen ja suodattimen varastoon. Tuli maanantai... Osia ei tullut. Tuli tiistai... Osia ei tullut... Säätiedotus lupaili loppuviikoksi hienoja kelejä, eli polte olisi saada Guzzi läjään, ja baanalle, mikäli öljyvuoto johtui öljypohjan tiivisteestä? Tuli keskiviikko.... Soitin päivällä kyseiseen liikkeeseen ja kyselin osieni perään... Käytös oli jotenkin omituista. aivan kuin olisi jotain häikkää... Kuitenkin loppeonlopuksi minulle vastannut nuori mies kertoi että osat on lähtenyt perjantaiaamuna, mutta jospa paketti on hukkunut jonnekkin välille... Hän voisi lähettää uudet osat varmuuden vuoksi... Sitten jo välillä tiivisteet muuttui puheissa propuiksi jne. Tajusin että koko pakettia ei edes oltu lähetetty. Sanoin että Ei tarvitse lähetellä uutta, jos ei vanhaakaan ole lähetetty. Nyt jos se huomenaamulla saadaan lähtemään, nämä aurinkoiset päivät on ohi ennenkun paketti on minulla... Joten tulevaisuudessa tilaan osani suoraan euroopasta. Kyseisen liikkeen palveluja en tarvitse.... Joten taitaa tältä syksyltä jäädä Guzzi kokemukseni epäonniseen kotimatkaan... No, jospa sitten ensikesänä paremmalla tuurilla... Tälle RM Heinolle Oy:lle sanoisin että tänäpäivänä jos meinaa saada/ pitää asiakkaita, kannattaa yrittää pitää asiakkaat tyytyväisenä. Tuo internet aikakausi on tehnyt sen, että mm. osien tilaaminen Euroopasta on todella helppoa. Ja sitäpaitsi... Osat tulee sieltäkin alle viikossa.