NTC -anturiksi Workshop Manual sitä anturia tituleeraa. "NTC-antureilla päästään tyypillisesti 1..2 °C:n tarkkuuksiin -50..+100 °C:n lämpötiloissa. NTC-antureiden mitta-alue on noin -50..+150 °C, ja niiden vastuksen lämpötilariippuvuus on voimakkaan epälineaarinen."
Ongelmana lienee juuri nuo korkeat lämpötilat, kun lämpötilaa mitataan suoraan sylinterin kannesta. Jos anturi kämähtää vastus lienee silloin ääretön ("johto poikki") ja ecu ymmärtää sen "äärettömän pakkasena" -ellei sitten osaa mennä vikasietotilaan?
Tällä syömisellä kuvittelen että tuota vastusarvoa ecun tulotietona ei voi muuttaa, se on koodattu sellaiseen paikkaan että ei tiedetä missä se on. "Engine temp legend" -tietoa voi muuttaa, kuvassa taulukon vasemmanpuoleisinta saraketta. Kyllä kai sitä entrata voi jos anturi käyttäytyy eri tavalla mutta toisaalta, eikös nämä ole "teollisuusstandardin mukaisia", PTC ja NTC -anturit. Vastusarvo suhteessa lämpötilaan aina sama? PTC = vastus nousee lämpötilan mukana, NTC = vastus laskee lämpötilan mukana.
Tulee myös mieleen että eikös tuo vastusarvo ole aika pieni siellä moottorin normaalilla lämpötila-alueella (500-100 Ohmia), huonoista liittimistä ja sen sellaisista voinee aiheutua haittaa. Onneksi tuo ecun "ymmärtämä" lämpötila-arvo näkyy GuzziDiagilla.