yhteisvaikutuksena saatu ruiskutusaika kylmästi kerrotaan lopuksi tuon fuel temp trim taulukon arvolla
Jep. Alle nollan arvot myös pienentävät lopullista ruiskutusaikaa. Kertolaskukin on eräänlaista yhteenlaskua: 2x2=2+2, jne.
Kuten noista kertoimista voi havaita ei kerroin ole kovinkaan suuri kumpaakaan suuntaan. Vain rikastussuuntaan on liki puolitoistakertaista ja se on jo merkittävä lisäys. Korkeammassa lämpötilassa kokonaisruiskutusta vähennetään alle nollan kertoimella.
Se miksi kartalla rivit ovat läpeensä samaa arvoa selittää se että ruiskutusaikamuutos on jo kohtuullisella tarkkudella määritetty Fuel Main -karttaan, sen päälle erotuskartta, myös kiihdytysrikastus ja viimeksi tämä lämpötilariippuvainen rikastus.
Itselleni on osittain epäselvää se missä järjestyksessä laskenta ottaa huomioon kunkin kartan toiminnan ja millä laskutapaperiaatteella.
Oma arvioni Fuel-toiminnon alla: ((Main + Delta + Warm Up) x Pressure-Air Temp Corr)) x Engine Temp Corr = kokonaisruiskutusmäärä. (Matematiikkani on kärsinyt inflaation käyttämättömyytensä vuoksi.)
Lisäksi voi olla muitakin muuttujia. Miten tähän kaavaan vaikuttaa, ja mihin kohtaan, esimerkiksi Fuel Phase. Ymmärtääkseni se ei kuitenkaan muuta ruiskutusmäärää mutta ajoittaa ruiskutushetkeä, kai.....
Jonkinlaisen vuokaavion tai "sukupuun" laatiminen voisi selventää asiaa miten mikäkin toiminto vaikuttaa. En ole ollenkaan varma tuosta laskukaavasta. Kunhan arvelin. Ja sytytyspuolella tietenkin samankaltainen kuvio.