Huomatkaas, että juridisesti takuu on myöntäjän antama "lisäturva", jonka ehdot myöntäjä määrittää. Takuu ja takuuaika ei jyrää tuotevastuulakia. Tuotevastuulain mukaan on tuotteen kestettävä tarkoituksenmukaista käyttöä käytön ehdoin ( mm. huollot ) niin pitkään, kuin ns. yleisen elämänkokemuksen mukaan ao. olisi kestettävä. ( Älkää tässä takertuko määritelmieni nimiin. ) Huoltoja saa teettää korjaamoilla, joilla on kyky ja taito tehdä niitä. Ei siis tarvi viedä Veholta ostettua huoltoon Veholle, joka laskuttaa myös työkalujen kultauksen kulumisesta... ;-). OBS! Tarvittaessa on pystyttävä todistamaan tehdyt työt. 
Asioista on kuluttaja-asiamiehellä tjsp esimerkkejä. 
Dokumentointi on tärkeää, eli KAIKKI huoltopaperit on syytä säilyttää ikuisesti pyörän mukana. Jos vaikka kardaanin laakeri hajoaa 3v:n / 25´000 km jälkeen, niin uskallan väittää, että asia lopulta menee tuotevastuulain mukaan. Vastaavia on puitu mm. Volkkarin vaihdelaatikon jutuissa juuri taannoin. Kun lootia levähti takuuajan jälkeen 120´000 - 150´000 km...
Toimitin ison dieselgenun asiakkalle joka hoiti pakoputkenjatkeen. Hyväksyin sen piirustukset ja asennuksen. Vastaanottopöytäkirjaan merkittiin erikseen, että tilaajan vastuulla olevan pakoputken ( savupiipun ) yläpäästä puuttuu sadehattu. Vuoden kuluttua olikin dieselissä "vähän" vettä. Pakoputki oli liki täynnä ja sylinterit sitä myöten. Tuon sadehatun puuttumisen huomasin, kun sattumalta kipusin piipun päähän katselemaan maisemia...HUH mikä tuuri!!