Kirjoittaja Aihe: Huoltoa R.M. Heinolla Espoossa?  (Luettu 9203 kertaa)

Vapiti

  • Viestejä: 37
Huoltoa R.M. Heinolla Espoossa?
« : Elokuu 20, 2015, 12:08:29 ip »
Onko kokemuksia huollon laadusta? Pitäisi teettää kymppitonnin huolto Cali 1400, jotta takuu pysyy voimassa. Takuuajan jälkeen mennään omin voimin. Mutta mutta, Heinolta ei vastata soittoihin, taustamusiikkia saa kyllä kuunnella. Sama hiljaisuus sähköpostitiedustelun kanssa. Eli kannattaneeko yrittää vielä vai onko pääkaupunkiseudulla muita vaihtoehtoja, juurikin tuon takuun voimassaolo huomioiden. Tuo Heino kiinnosti siinä mielessä, että mahdolliset moottorinohjauksen yms. päivitykset olisi kai saanut samalla hoidettua, jos niitä Caliin on yleensäkään tullut.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Huoltoa R.M. Heinolla Espoossa?
« Vastaus #1 : Elokuu 20, 2015, 12:27:58 ip »
Takuun kannalta on ihan sama missä huoltoliikkeessä käyttää. Ei tarvitse olla maahantuojan huolto.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: Huoltoa R.M. Heinolla Espoossa?
« Vastaus #2 : Elokuu 20, 2015, 13:26:57 ip »
Erinomaisen hyvä ja kokenut huolto löytyy Piikkiöstä : www.proitalia.fi

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Huoltoa R.M. Heinolla Espoossa?
« Vastaus #3 : Elokuu 20, 2015, 13:38:46 ip »
>>...mahdolliset moottorinohjauksen yms. päivitykset olisi kai saanut samalla hoidettua...<<

Tuota... Päivittääkö maahantuojat - tässä tap. Heino - ilman pyyntöä ja eri maksua noita asioita? Eikös pitäisi ainakin ehdottaa / kysyä varsinkin jos se on maksullinen. Takuuaikana tuo maksullisuus lisäksi ihmetyttäisi. Eihän omistaja välttämättä edes tiedä joidenkin päivitysten olemassaoloa. Sama kaiketi koskee mekaanisia juttuja, jos tehtaalta on tullut bulletiini.

Piikkiös Make sanoi joskus kysyessäni asiaa, ettei Caliin ollut tullut mitään päivityksiä.

Vapiti

  • Viestejä: 37
Vs: Huoltoa R.M. Heinolla Espoossa?
« Vastaus #4 : Elokuu 20, 2015, 14:06:49 ip »
Eipä ole oikein näistä päivityskäytännöistä tietoa. Omistajahan ei millään voi tietää mahdollisista päivityksistä tietenkään, joten kuvittelin että tällaiset asiat tsekataan ja saatetaan automaattisesti ajan tasalle huollon yhteydessä, näin ymmärtääkseni ainakin autopuolella toimitaan. Maksullisuus on toki selvä asia jos vie pyörän nimenomaan päivitykseen, mutta eikö huollon yhteydessä nykylaitteista kuulu katsoa joka tapauksessa mahdolliset vikakoodit, päivitysten ajantasaisuus yms. ilman eri pyyntöä tai maksua. En tosin ole koskaan käyttänyt yhtään pyörääni missään huollossa, joten mutu-tuntumalla ja kuulopuheiden varassa mennään.
Onko pääkaupunkiseudulla muita huoltoja jotka tuntevat Guzzit, Piikkiö on vähän kaukana?
Ei uuden maahantuojan toiminta näin jälkimarkkinoinnin osalta oikein vakuuta, mieluummin veisin pyöräni muualle.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Huoltoa R.M. Heinolla Espoossa?
« Vastaus #5 : Elokuu 20, 2015, 14:25:35 ip »
Kun kyse on Cali1400 mallista, voisi kuvitella että päivityksiä tulee koska koko moottori on "uusi" ja 7SM ecu on erittäin kyvykäs (ominaisuuksista on varmaankin vain murto-osa käytössä, Aprilia RSV4 kohdalla jo vähän enemmän, arvelen). Tehtaan virallista PADS softaa käyttävä Mr.Roper juuri kirjaili äskettäin Wildguzzi -palstalla tähän tyyliin :http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=78193.msg1229396#msg1229396  http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=78246.msg1229352#msg1229352
"
PADS ei automaattisesti tee päivitystä kun se kytketään ecuun. Käyttäjän on seurattava tiettyjä toimintovaiheita aloittaakseen päivityksen. Juttu on siinä, että käyttäjät haluavat pyöränsä asiallisesti huolletuksi. Kun ecun kartat päivitetään, sen jälkeen myös tehdään tps reset ja nollataan itseoppivat arvot. Tarkoitus on että ecu aloittaa hienosäädöt taas oikealta lähtötasolta. Se onko päivitys maksullista tuntuu riippuvan huoltoliikkeestä. Osa haluaa periä maksun koska PADS järjestelmän käyttö maksaa. Calin huoltokoodia ei ole koskaan kerrottu julkisesti, tällä hetkellä huoltosymbolin tai minkä tahansa vikailmoituksen poistaminen edellyttää PADS –järjestelemän käyttöä.
"

Itse en ole kuullut että GuzziDiag "tuotteet" osaisivat nollata ecusta huoltokoodin muuta kuin IAW Diag -ohjelma Ducatin kohdalla, olen ymmärtänyt että Guzzeissa se asia on ollut aikaisemmin mittariston "ajotietokoneen" kontolla ja sieltä se on myös nollattu. Kukaan Cali1400 -kuskeista ei ole raportoinut GuzziDiag:in käytöstä tältä osin? Onko Cali1400 -mallien kohdalla "pakko" käydä auktorisoidussa merkkihuollossa näiden asioiden vuoksi toistaiseksi? Monella ei mahda olla maahantuojan lisäksi maksullista PADS -järjestelmää käytössä?
« Viimeksi muokattu: Elokuu 20, 2015, 21:16:46 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Huoltoa R.M. Heinolla Espoossa?
« Vastaus #6 : Elokuu 20, 2015, 19:46:09 ip »
Rautapyörä tekee takuuhuollon mutta ei päivitä.

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: Huoltoa R.M. Heinolla Espoossa?
« Vastaus #7 : Elokuu 20, 2015, 20:57:16 ip »
Tuo on se olennainen pointti takuunalaisissa vehkeissä. Pitää huoltaa sellaisissa lafkoissa, joilla on vehkeet ja tehtaan ohjelmat päivityksiin, niitä kun joka tapauksessa on, vaikka muuta väitettäisiin. Itse olen tänään kokenut valaistuksen sen jälkeen kun olin laittanut Bellani myyntiin palstalle. Nurmen Makella on kuin onkin maahantuojan valtakirja tehdä myös takuunalaisia hommia ja vehkeet jo ennestään. Ei liene vaikea arvata, missä seuraava huolto tehdään, jollei nyt joku osta peliä pois. Se taas tämän tiedon valossa on samantekevää. Venttiilikopan tiivistevuotojen syyksi on parikin tahoa veikannut nykyisin asennettavia vihreitä tiivisteitä, omassani ne olivat korppuja, jotka olivat murentuneet osin koneeseen ja loput murenivat käsiin niitä vaihtaessani. Laatu heittelee, näemmä ja nyt laitetaan vähän paksumpia mustansävyisiä, minä ainakin. Huohotusletkuongelmiin ei usko kumpikaan.Tulipa vähän offiakin jos asiaakin.

mika

  • Viestejä: 92
Vs: Huoltoa R.M. Heinolla Espoossa?
« Vastaus #8 : Elokuu 21, 2015, 09:50:14 ap »
Takuuajan jälkeen mennään omin voimin

Itsellä juuri alkoi Stelviolla 30t huolto lähestymään. Ja kas, venttiilikoneisto alkoi pitää huomattavaa kolinaa. No ne venttiilinostajien kupithan sieltä pakopuolelta olivat sitten antautuneet. Takuuajan huollot on tehty merkkiliikkeessä asianmukaisesti, jos olisin mennyt itse tekemään tuon 30t huollon olisi varmaankin tuo venttiilikoneistoremontti mennyt jotenkin toisella tavalla. Nyt tehdas toimittaa kokonaan uudet venttiilikoneistot rullanostajilla veloituksetta, työt joutuu takuuajan ulkopuolella maksamaan itse. Uskaltaakohan tässä enää itse puuttua huoltoihin ollenkaan ??
Osia odotellessa ajetaan vanhalla uskollisella Cali kolmosella (takuu ei luultavasti ole voimassa), siinä venttiilikoneiston rallatus tietää sitä, että kaikki on kunnossa.... ;)

Mika

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Huoltoa R.M. Heinolla Espoossa?
« Vastaus #9 : Elokuu 21, 2015, 10:12:19 ap »
Jos vika on ilmennyt takuuaikana, ei sinun tarvitse maksaa työstäkään. Ainakaan koko summaa, älä ainakaan suostu siihen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Huoltoa R.M. Heinolla Espoossa?
« Vastaus #10 : Elokuu 22, 2015, 09:20:54 ap »
Huomatkaas, että juridisesti takuu on myöntäjän antama "lisäturva", jonka ehdot myöntäjä määrittää. Takuu ja takuuaika ei jyrää tuotevastuulakia. Tuotevastuulain mukaan on tuotteen kestettävä tarkoituksenmukaista käyttöä käytön ehdoin ( mm. huollot ) niin pitkään, kuin ns. yleisen elämänkokemuksen mukaan ao. olisi kestettävä. ( Älkää tässä takertuko määritelmieni nimiin. ) Huoltoja saa teettää korjaamoilla, joilla on kyky ja taito tehdä niitä. Ei siis tarvi viedä Veholta ostettua huoltoon Veholle, joka laskuttaa myös työkalujen kultauksen kulumisesta... ;-). OBS! Tarvittaessa on pystyttävä todistamaan tehdyt työt.
Asioista on kuluttaja-asiamiehellä tjsp esimerkkejä.

Dokumentointi on tärkeää, eli KAIKKI huoltopaperit on syytä säilyttää ikuisesti pyörän mukana. Jos vaikka kardaanin laakeri hajoaa 3v:n / 25´000 km jälkeen, niin uskallan väittää, että asia lopulta menee tuotevastuulain mukaan. Vastaavia on puitu mm. Volkkarin vaihdelaatikon jutuissa juuri taannoin. Kun lootia levähti takuuajan jälkeen 120´000 - 150´000 km...

Toimitin ison dieselgenun asiakkalle joka hoiti pakoputkenjatkeen. Hyväksyin sen piirustukset ja asennuksen. Vastaanottopöytäkirjaan merkittiin erikseen, että tilaajan vastuulla olevan pakoputken ( savupiipun ) yläpäästä puuttuu sadehattu. Vuoden kuluttua olikin dieselissä "vähän" vettä. Pakoputki oli liki täynnä ja sylinterit sitä myöten. Tuon sadehatun puuttumisen huomasin, kun sattumalta kipusin piipun päähän katselemaan maisemia...HUH mikä tuuri!!

Summu

  • Viestejä: 348
Vs: Huoltoa R.M. Heinolla Espoossa?
« Vastaus #11 : Elokuu 22, 2015, 09:51:29 ap »
Joo ei. Tuotevastuulaki ei nyt liity asiaan mitenkään. Kuluttajia koskee kuluttajansuojalaki 5 luku 12 § ja virhevastuu.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Huoltoa R.M. Heinolla Espoossa?
« Vastaus #12 : Elokuu 22, 2015, 10:40:39 ap »
Tuotevastuulaki 1 § "Tämä laki koskee tuotteesta henkilölle taikka yksityiseen käyttöön tai kulutukseen tarkoitetulle ja vahinkoa kärsineen pääasiassa sellaiseen tarkoitukseen käyttämälle omaisuudelle aiheutuneen vahingon korvaamista."

Koskee siis sekä sinua että minua - jos sellainen tilanne tulee.
Emeritus-guzzisti

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Huoltoa R.M. Heinolla Espoossa?
« Vastaus #13 : Elokuu 22, 2015, 16:35:09 ip »
Lainaus itseltäni: Älkää tässä takertuko määritelmieni nimiin.

Summu

  • Viestejä: 348
Vs: Huoltoa R.M. Heinolla Espoossa?
« Vastaus #14 : Elokuu 22, 2015, 16:40:03 ip »
Lainaus itseltäni: Älkää tässä takertuko määritelmieni nimiin.


Miksi levittää misinformaatiota kun informaatiotakin on saatavilla? Tekstin muokkaus on oikein helppoa tässä forum-formaatissa.