Kirjoittaja Aihe: "Guzzittaa mies" täällä eli Breva tuli hankittua!  (Luettu 12590 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: "Guzzittaa mies" täällä eli Breva tuli hankittua!
« Vastaus #15 : Elokuu 19, 2015, 09:31:51 ap »
Onko se Lambda miten lähellä liitoskohtaa? Kuulostaa siltä, että aika lähellä, tai sitten äänenvaimennin on vakiona todella tukkoista mallia.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 582
Vs: "Guzzittaa mies" täällä eli Breva tuli hankittua!
« Vastaus #16 : Elokuu 19, 2015, 11:04:26 ap »
Lainaus
Lambda-anturi haistoi pakokaasusta happea ja EFI yritti kompensoida sitä syöttämällä lisää bensaa
Yllättävää ja opettavaista että lambda/ecu -yhteistyö voi tuottaa noin suuren "väärän" lisäyksen ruiskutuksessa? Ehkä se menee niin että 15RC ecu on vielä enemmän "kosmetiikkaa" mutta 5AM (esim. Breva) tekee jo paljon enemmän. Ja nyt aletaan päästämään happea jo tarkoituksella pakoputkeen, että rippeetkin palamattomasta polttoaineesta palaisivat (EUR4)?http://www.motorcycle.com/manufacturer/moto-guzzi/2016-moto-guzzi-audace-first-ride-review.html
V11 - it defines you.

Pekka

  • Viestejä: 1 904
Vs: "Guzzittaa mies" täällä eli Breva tuli hankittua!
« Vastaus #17 : Elokuu 19, 2015, 14:26:06 ip »
Pakoputken vuotaminen ennen lambda-anturia on yksi syy miksi autoja hylätään katsastuksessa.
Se on ollut myös tunnettu köyhän miehen kikka rikastaa seosta. Syötetään pakoputkeen ennen lambdaa
raitista ilmaa "kalibroidun" ilmapillin kautta, seurauksena ECU rikastaa seosta sopivasti.
Saasteen "vähentäminen" syöttämällä ilmaa pakoputkeen on ollut käytössä jo ennen elektronista
moottorinohjausta. Kikka johtui saasteen mittaustavasta, siinä kun otetaan pakoputken päästä näyte säkkiin ja
analysoidaan tuotos. Syöttämällä mukaan raitista ilmaa saadaan saastuneen ilman osuus säkissä vähenemään.
Ei vaikuttanut mitenkään pakoputkesta tulleen saasteen absoluuttiseen määrään, mutta normi täyttyi.
Nykyisillä systeemeillä saadaan ehkä jo jotain katalysaattorissa poltettuakin.
Sohc van Helmi.

heimoli

  • Viestejä: 69
Vs: "Guzzittaa mies" täällä eli Breva tuli hankittua!
« Vastaus #18 : Elokuu 19, 2015, 15:33:52 ip »

Kiitos Stilo!

Brevassa on LaFranconit ja käyrän ja vaimentimen
välissä ei ole mitään, kiristyspanta vaan.

Testataan!!
Heimo


Stilo

  • Viestejä: 7
Vs: "Guzzittaa mies" täällä eli Breva tuli hankittua!
« Vastaus #19 : Elokuu 20, 2015, 07:25:33 ap »
Onko se Lambda miten lähellä liitoskohtaa? Kuulostaa siltä, että aika lähellä, tai sitten äänenvaimennin on vakiona todella tukkoista mallia.

Kohta A vuotava äänenvaimentimen tiiviste, kohta B lambda-anturi. Guzzimekaanikot kysyivät, että kävikö ennen pysähtymistä normaalisti- sanoin että pyörä vei selkeästi enemmän bensaa kuin normaalisti.


Stilo