Ei siitä muuta etua ole, kuin että sitä pakotahdin kipinää ei tarvi hukata. Helpompi tehdä järjestelmä, joka rutkuttaa kipinää joka kerta, kun mäntä käy ylhäällä, kuin että poistettaisiin joka toinen oikeassa kohtaa.
Jokuhan tietenkin nyt sanoo, että otetaan nokan päästä se ajoitus. Joo ja ei. Jos nokan asetus on kiinteä, niin miksei, mutta siinä menetetään nokan ajoituksen säädettävyys. Ja ilmeisesti on jotain etua lukea kammenkulmaa ennemmin, kuin nokan kulmaa. Liittyisikö mahdollisesti akseleiden väliseen nopeuden puolittumiseen.
Ellei sitten rakennettaisi nokkapyörään lukua tms. Olihan esim Hondan yksimukisissa enduroissa aikanaan nokan päässä kärjet ja sittemmin CDI:n triggeri. Lisäksi vielä ajoituksen mekaaninen ennakonsäätö. Jokuhan tässäkin oli väärin, kun siitäkin on luovuttu..