On käynyt mielessä, josko olisi toimiva sellainen pakoputkisto guzzi californaja tonnisataseen,
että vasemmalla alhaalla kulkisi alkuperäistä reittiä mahdollisimman paksu putki vaakasuorassa,
ja siihen tulisi vasemman sylinterin poisto suunnilleen alkuperäistä reittiä, mahdollisimman paksussa putkessa,
ja oikean sylinterin tuotokset tulisivat Y-liitännällä melkolailla suoraa reittiä myös sinne vasemmalle, etupuolelta.
Sitten olisi paksu äänenvaimentaja samassa paikassa kuin minulla nytkin on, eli vaakasuunnassa alhaalla auto-kokoinen Supertrapp.
Eli paksua putkea Y-liitännällä 2-1 putki. Ei varmaankaan virtausteknisesti optimaalinen, mutta varmaankin käytännön tarpeisiin riittävä (hiljainen, virtaa sen mitä tarvii, kevyt).
Meneekö pahasti pieleen jos ei mittaa alkukäyriä saman mittaisiksi ja laske vastapaineita ja kaasutilavuuksia sun muita sellaisia?
Nykyputkisto on elänyt monta vaihetta, eikä ole optimaalinen nykyiseen käyttöön. Saumojen määrä vähenisi: vuotokohdat vähenisivät. Tuonhan voisi melkein tehdä yhdeksi osaksi tuon koko häkkyrän.