Kirjoittaja Aihe: grison rykiminen  (Luettu 76999 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #105 : Lokakuu 30, 2015, 08:26:01 ap »

Eihän sitä pyöräkauppaa pelkkien äänten tai pojan kommenttien vuoksi tee, mutta hauska se oli kuulla.


Yleensä kyllä tehdään, nimittäin sen sisäisen pikkupojan kommenttien takia.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

lemppari

  • Viestejä: 406
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #106 : Lokakuu 30, 2015, 09:57:27 ap »
Moottoripyöräilyllä ja järjellä ei ole juurikaan kontaktipintaa keskenään! V11:n tilalle olisi järjellä pitänyt hankkia Norge, Stelvio tai iso Breva, koska ajoa tulee paljon 2 päällä ja matkarensselit mukana. Ei onnistunut, koska sisäinen finninaamainen teini näki ja kuuli vain Grison. ;D

Sama heppu kyttäilee nyt erilaisia äänenvahvistimia, eli pakokaasun ulospääsyteitä.....QD:n rööristä tulee kuulemma ulos vain outoa papatusta.
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #107 : Lokakuu 30, 2015, 10:41:53 ap »
Sen totuuden sanoi ihailemani elokuvaohjaaja Alfred Hitchcock omana aikanaan, että logiikka on tylsää.
Ja siinä Alfin viitoittamassa hengessä tässä on menty, ja varmaan juuri siitä syystä ei ole sitä gsbemua tai cebarihondaa tallissa.   ;D

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 051
  • Kotirintamamotoristi
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #108 : Lokakuu 30, 2015, 12:25:15 ip »
Valita on menny aina fiiliksellä ja järkiselitykset kehitetty valintaan sopivaksi jälkikäteen.
Ite ruisailen Guzzin tojotalla, elikkä Breva 850llä, vaan on siinä työttömälle luonnetta tarpeeksi.
Puolet hyvästä fiiliksestä tulee täällä foorumissa norkoillessa.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

viitala

  • Viestejä: 86
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #109 : Lokakuu 30, 2015, 12:33:28 ip »
Tässä olen kurkkuani rykiny,tuli nimittäin viikko sitten maanantaina tunnit työelämässä täytöön.Ei silti,olen vieläkin täällä,mutta ensi kertaa elämässä se on vapaaehtoista.
Ens suvena ammatti muuttuu .Musta tulee moottoripyöräilijä.Olen mä ennenkin tietenkin ollu pyöräilijä,mutta nyt on turhat esteet pois.
Niin ja parasta guzzissa on toi MOOTTORI.Tunnelmasta en tiedä,mutta se atlas copco jalkojen välissä.............,sepä se.

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #110 : Lokakuu 30, 2015, 14:04:28 ip »
Täällä myös työelämän vastukset takana. Nyt on eläkeläisen vastukset edessä. Tarve on vähentää rahanreikiä eli myyn moottoripyöriä pois. Niitä kun on kertynyt melkoinen määrä.
Pitää aion vain pari pyörää. Ainakin Ahdettu Alkoholipyörä saa jäädä jo pelkästään ulkonäkösyistä:  T3 istuu silmään niin hyvin, että!
Varaosapyörä on varaosia varten mutta en tiedä mitä teen paperilliselle rungolle. Tekisinkö siitäkin triken omaan käyttöön? Vaimolla on jo trike: California Adamant.

Breva 1100:sen osat on maalarilla naarmuuntumisen vuoksi: Se on jälleen uudenveroisen näköinen ensi keväänä: siitä saa vankan ja helppokäyttöisen yleispyörän joka sellaista tarvitsee.

Erikoisuuden tavoittelijoille Ahdettu Centauro on kova sana: ei tule toista samanlaista vastaan.

Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #111 : Lokakuu 30, 2015, 19:47:58 ip »
No moro Viitala. Tervetuloa vapaalla-ajajiin, ensi kesänä... Poikkeillaan.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #112 : Lokakuu 30, 2015, 21:38:45 ip »
Jos joku haluaa Calin vaihdossa, voin itsekin siirtyä huliviliketjuun. Mulle riittää kasipuolikaskin..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

lemppari

  • Viestejä: 406
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #113 : Toukokuu 09, 2016, 18:48:24 ip »
Kevät koitti viimein ja rykiminen jäi syksyyn. Syksy menikin eri karttoja kokeillessa kun tasaista käyntiä tasakaasulla alle komessa tonnissa ei löytynyt sitten millään. Venttilinvälysten huikean nopea kasvu sai epäilemään nostinkuppien kuntoa ja sainkin talven mittaan rullakonversion omituisella 'asiakas maksaa työt' järjestelyllä. Kevään kylmähköinä aamuina tuntui uusimman aussikartan seokset toivottoman laihalta joten vaihdoin vanhempaan 68V peruskarttaan. Kiihtyvyys jä vääntö paranivat tuntuvasti, tasakäynti ei. Kunnes poistokaasulinjan päähän asentui tämä:

Made in Italy by Ipothesys. Näyttää upealta, kuulostaa upealta jopa dB-killerien kanssa ( epäilen, tokko tuo kovinkaan useita dB:itä ehtii tappaa niiden pyrkiessä ulos) ja mikä parasta, käy hyvin tasakaasulla 2-3000 kierroksen välillä. Vakiokartalla! Grisoghetton gurut suhtautuivat epäillen ja jopa halveksien Ipothesyksen putkihässäkkään väittäen, että se sotkee palotapahtuman perusteellisesti. Jos rivakkaa vetoa kahdesta tonnista punarajalle pitää kutsua palotapahtumakaaokseksi, niin olkoon. Epäiltiin myös räjähtelyä putkissa moottorijarrutuksessa, mutta ei sitäkään esiinny. Ankaraa kramppia suupielten lihaksissa sen sijaan joka päivä kun hymyilyttää koko ajan.
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

Jani Janhunen

  • Viestejä: 199
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #114 : Toukokuu 09, 2016, 19:50:19 ip »
Asiallisen näköinen systeemi. Sitten kun omasta Agostinista aika jättää, niin täytyypä pitää nuokin mielessä.  ;)

Jani

Ikkala

  • Viestejä: 1 822
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #115 : Toukokuu 09, 2016, 20:40:03 ip »
Komiat on vaimentimet!

Grisoghetton gurut suhtautuivat epäillen ja jopa halveksien Ipothesyksen putkihässäkkään väittäen, että se sotkee palotapahtuman perusteellisesti. Jos rivakkaa vetoa kahdesta tonnista punarajalle pitää kutsua palotapahtumakaaokseksi, niin olkoon. Epäiltiin myös räjähtelyä putkissa moottorijarrutuksessa, mutta ei sitäkään esiinny.

Ei kaikkea tarvi, eikä pidä uskoa mitä grisoghettossa sanotaan. Ja et näköjään uskonu ;D
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #116 : Toukokuu 09, 2016, 20:47:27 ip »
Tyylikkäät rännit. Kevyen näköiset.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

lemppari

  • Viestejä: 406
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #117 : Toukokuu 12, 2016, 13:23:20 ip »
Hahahaha! Herra Roper kommentoi juuri Ipothesyksen putkistoa sanoen sen kyllä olevan "komea, mutta se ei voi toimia hyvin". En viitsi ruveta veivaamaan asiaa Ghettossa, mutta olisi toisaalta kiva tietää mihin Hra Roper väitteensä perustaa. Semminkin kun oma pyörä käy ja kukkuu paremmin kuin koskaan. Vielä kun teen CO2 säädön ja laitan ruiskurungot balanssiin, niin saadaan pikkuasiatkin kohilleen. "Komea putkisto, mutta ei voi toimia hyvin." Hahahahaa.
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #118 : Toukokuu 12, 2016, 18:31:07 ip »
Näin se on. Mutulla, eli perstuntumalla on menty parikymmentä vuotta

Camn

  • Viestejä: 2 582
Vs: grison rykiminen
« Vastaus #119 : Toukokuu 12, 2016, 20:06:25 ip »
Lainaus
olisi toisaalta kiva tietää mihin Hra Roper väitteensä perustaa
Yhtään en osaa sanoa (eikä ole kompetenssia arvioida) milloin hän on mitenkin oikeassa. Jos muistan oikein, silloin kun hän vielä kirjoitteli Wildguzzi -palstalle, ainakin siellä oli esillä se yleiskäsitys useasti, että hänen nähdäkseen Guzzin edellinen 8V kone (joiden kanssa 5AM ecu käytössä) on erityisesti Grisossa sellainen, että "kaasujenvaihto" sylintereissä on omintakeinen ja kaiken A&O. Imupuolella on omanlaisensa imukanavat (ankarasti haukkuvat ne, jotka millään tavalla tehtaan originaalia imupuolta muuttavat...) ja pakopuolella pakoputket menevät yhteen, tehtyään ensin erinäisiä mutkia.  Se, miten optimaalinen ilma/polttoaineseos saadaan sitten männän päälle ennen puristustahtia ja miten venttiileiden overlapping yms. vaikuttaa, olisi sitten optimoitava haluttujen raja-arvojen puitteissa (päästöt, teho yms.). Ja tässä toimessa ei tämän koulukunnan mukaan Grisossa pätisi se, mikä saattaa toimia jossain toisessa Guzzissa. Siitähän onkin jo ollut puhetta että olosuhteet kengurumaassa ovat koko lailla toiset (polttoaine, ilmanlämpö) kuin täällä mikä kai joskus saattaa estää heidän karttojensa "suoran" käytön?

Mutta sure näitä... veikkaan että tyytyväisiä Ipothesys -putkien käyttäjiä on, ja tulee lisää.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 19, 2016, 22:39:50 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.