Blogista: "M6 pultin kiristystiukkuus on 1 Nm. Noin 4 Nm katkaisee kierteen"
Tähän lie sattunut kirotusvire? Workshop Manual kertoo: "Screws and nuts ø 6x1: 8-12 Nm". 8+4=12 Nm joka olisi vielä Guzzin spekseissä mutta onkohan siinä huomioitu että toinen puoli on alumiinia? 8Nm kun on alumiinia? 10Nm tuntuu kärsivän kyllä vetää kun onhan siellä sitä kierrettä. Muistelen että jos hommaa uudet rst ruuvit voi ostaa pykälää pidemmät, tilaa on, eivät pohjaa? Tulee sitten "uutta" kierrettä siellä pohjalla myös käyttöön.
Siteeraan Saksanpalstoilla kirjoittavaa Guzzistia:
"
Tarkistamme koneauditoinneissamme erikoisavaimilla miten tiukkaan ruuvit on kiristetty. Siellä tulee kauhistuttavia arvoja vastaan. Useimmin kaksinkertainen arvo siihen nähden mikä on annettu kiristysohjeessa. Siellä vedetään M8/8.8 pultti kiinni 45-50Nm kun pitäisi olla 23Nm. Kymmenestä ihmisestä vain yhdellä on tuntuma kädessään vetää 13 lenkkiräikällä M8 momenttiin 25Nm. Ihmisillä on yksinkertaisesti tapana vetää ruuvit liian kireälle, oma tuntuma pettää. Ei enää ihmetytä, että aina saa lukea alumiiniin katkenneista M6 pulteista. Pieni momenttiavain on kullanarvoinen, on vaan totuttava käyttämään sitä.
"