Ostin juuri california 1100 special vm. 1999. Mielestäni testasin(märällä) riittävästi, mutta ei mennyt ensimmäinen ajeluilta calilla ihan nappiin!
Ensin huomsin että kytkimen painelaakeri pitää kone kylmänä hieman ääntä kytkin pohjassa. Sitten huomasin öljyvuodon öljypohjan yläpuolella. Epäilin öljypohjan tiivistettä mutta sitten alkoi kytkin luistaa n. 50 km/h vauhdista kunnolla kiihdyttäessä.
Stoppasin sivuun ja öljyä tuli samasta paikasta monta tippaa pakosarjalle/putkelle ja maahan muutama tippa. Olisiko kytkin öljyyntynyt?
Katsoin koneen öljyt niin vaikutti ylitäytölle. pyöritetäänkö öljytikku kierteelle ja katsotaan siitä moottorin öljyt? Jos näin niin oli yli ylärajan.
Myyjä sanoi vaihtaneensa kaikki öljyt ja laatikkoon meni ehkä liikaa öljyä...
Myyjä mainitsi myös että pyörän käyttöönotossa oli keväällä seuraava ongelma:
Cali kävi tyhjäkäyntiä muttei jaksanut vetää vaan nyki ja paukui.
Viaksi osottautui bensahana kun hän olis sitä ollut irroittamassa vika korjaantui. Eli vääntämällä hanaa auki päin vika korjaantui. No tätä hän meinasi ettei pakosti korjaanutnut vaikka on toiminutkin hänellä.
No samalla reissulla kun kytkin temppuili alkoi pyörä puutua ja paukkua. Ajoin tien sivuun ja naputtelin hanaa ja letkuja. Tämän jälkeen toimi normaalisti.
Onko vikaa hanassa vai jossain muualla? On vähän erinäköinen hana kun vanhoissa japseissa...
Pyörä toimi siis eilisen illan ihan hyvin lukuunottamatta kytkimen ääntä. Tänään sitten tuli ajettua viat esiin!
Olen ennen puuhastellut japanilasiten rivikoneiden kanssa enemmänkin mm. koneita remppaamalla ym rakentelulla, mutta guzzin tekniikka ei ole minulle vielä tuttua.
Eli tarvitsitsin neuvoja mahdolliseen kytkimen purkuun, öljyvuodon paikallistukseen ja bensahanan korjaukseen.
Löytyykö netistä korjauskäsikirjaa ja hyviä räjäytyskuvia.
Olen käyttänyt hakua ja sieltä jo jotain vinkkejä saanut. Hyvä foorumi!
Kyseessä tämä pyörä
http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/california/1857546http://i992.photobucket.com/albums/af46/gixxeri/Guzzi3_zpsk4b6ahcs.jpgOnkohan tuttu jollekkin foorumilaiselle?
Kilometrejä ihmettelin vähäisiksi eikä niistä ole takuita. Tuontipyörä... Jarruista ym... ei kuluneisuudesta voisi kuitenkin luulla ettei ole montaa kierrosta mittari mennyt mutta mistäs näistä tietää!
Paikallisella huoltamolla tuli tänään ennen vikaantumista joukko vanhempia motoristeja ihailemaan hyväkuntoista calia!
Todella hauska laite ja kuntoonhan se on laitettava!