kytkee virran päälle, eikä starttaa, niin pa.paine nousee limiittiin ja pumppu sammuu - eikös näin?
Se ECU on niin viisas että se ei turhaan pumppua pyöritä vasten umpiperää.
Jos moottori ei käynnisty niin pumppu sammuu. Jos moottoria ei edes yritetä käynnistää niin pumppu sammuu käytyään hetken (muutaman sekunnin) virran päälle kytkemisen jälkeen.
Järjestelmässä ei ole painekytkintä.
GuzziDiagilla on mukava katsella juuri tämän kaltaisia vikoja. Usein vianhaku kertoo missä vika.
Esimerkiksi tässä tapauksessa tehtäisiin suutintesti niin pumpun pitäisi käydä niin kauan kuin testin haluaa kestävän ja valittu suutin naputtaa tahtia. Samoin pitäisi käydä pumpputestissä paitsi että suuttimet eivät aukea.
Pumppu on sellaista tyyppiä että se käy kaiken aikaa jos moottori on käynnissä ja se myös kestää sitä urakkaa hämmästyttävän kauan. Se siis siirtää koko virtaustehollaan polttoainetta kohti paineensäädintä joka pitää paineen säädetyssä arvossa (noin 3 baaria). Paineensäädin päästää takaisin tankkiin sen osan polttoainetta jota ei suuttimet läpäise.
Joko loikkajohtotestistä tuli tuloksia?
On joskus maailmalta tultu kotiin loikkjohdolla kun oli johtosarja hiertynyt pahasti. Silloin ei tietenkään ollut turvallisuustekijät kohdallaan mutta ostettu laivalippu antoi riskinsietokykyä.
Vaikuttaa siltä että pumppu lähtee virran kytkemisen jälkeen käymään ECUn komenossa normaalisti mutta moottorin käynnistyttyä ei "käyntimoodi" lähde alulle eikä pumppu käy joten moottori kuolee polttoaineen puutteeseen.
http://guzzitek.org/schemas_electriques/gb/1100/1100Stone_2002.gifVirransaanti on akulta suoraan sulakkeen F6 kautta sytytyspuolille, suuttimille ja pumpun moottorille.
Ohjausjännite tulee ECUlta releen 50 navalle 86 ja maadoitus navalle 85. Kun rele 50 vetää ovat navat 30 ja 87 yhteydessä. Keskimmäisen navan liittimeen 87A ei tule johdinta. Suuttimien ohjaus ECUn pinneiltä 6 ja 13. Tähän asti minulle selvää mutta kertokaahan miten toimii ja mitä tekee rele 52 ja sen diodi 51? Sen virtanavasta 30 kun ei lähde johtoa mutta napaan 87 tulee....
Kyseinen rele 52 on kuitenkin tekemisissä vetokääminsä kautta startin piirin, polttoainehanan solenoidin ja sivutuen kytkimen ja sen releen piiriin sekä napansa 87 kautta (pumpun ym) releeseen 50 vetokäämin napaan 85 ECUlta pinnin 26 tulevan johtimen kautta.
Diodi 51 näyttää olevan kontaktissa ECUn maajohtoon.