Itse olen omiin vekottimiin tehnyt sähköt ihan metritavarasta ja tavallisilla abiko-liittimillä. Lisäksi olen ostanut ihan tavallisia liitinrasioita (2, 4, ja 6-napaisia), joihin käy tavallinen suojaamaton abikoliitin suoraan. Lisäksi pitää olla paljon tinaa, suojaputkea ja kutistesukkaa.
Johtojen väreinä olen käyttänyt niitä yleisiä (musta, ruskea, punainen keltainen sininen ja vihreä). Punainen on aina B plus ja musta on miinus. Ruskea on ohjaava miinus, esim releen ohjauspuolen maajohto tai vastaava. Loput värijohdot on sitten sopivan oman loogisuuden mukaan sekavassa järjestyksessä. Kytkentäkaavio valmistuu sitä mukaan, kun johtoja vedellään. Värejä ei mielestäni tarvitse enempää, koska kun ryhmittää johdot sopiviin nippuihin (4-6 johtoa) ja tekee niistä kytkärin, niin hyvin pärjää. Johdot kannattaa uusia maltilla ja hitaasti edeten, ettei pääse mopo karkaamaan käsistä
Liittimet pitää ehdottomasti tinata, sillä varmistetaan liitoksen kestävyys. Riittävästi suojaputkea ja kutistesukkaa, niin on parempi kuin tehtaan jäljiltä.
Tämä kannatta, jos on tekemässä itselle ja haluaa tietää jokaisen vekottimessa menevän johdon tarkoituksen. Lisäksi saadaan toimintavarmuus ja jos sattuukin niin, että joku paikka ei toimi, niin vianetsintä on helpompaa
Itsellä on tarkoitus tulevaisuudessa "yksinkertaistaa" Larion sähköjärjestelmää ja jos vanhat merkit pitää paikkaansa, niin pyörästä poistetaan PALJON "ylimääräistiä johtoja. Sama kävi aikoinaan kaverin veneessä (vanha Bayliner), kun uusin siihen sähköt. Yksi pahvilaatikollinen jäi sähköjohtoja yli ja silti kaikki sähkölaittee toimii vieläkin...