Ohje varmaankin on juuri tuo, että vaihteistoon laitetaan luokituksen GL-4 öljyä ja perään luokituksen GL-5 öljyä. Kun tuolta netistä lueskelin noista öljyluokituksista olin ymmärtävinäni, että GL-4 ja GL-5 luokkien öljyjen erona on lähinnä EP-lisäaineistuksen (=paineenkestolisäaine) määrä. Arvelin, että tärkeintä on öljyn oikea viskositeetti ja se, että se täyttää tuon EP-lisäaineistuksen osalta vähintäänkin annetun minimin. Voisiko tästä öljyvalinnasta nyt sitten jotakin vahinkoa koitua ? (eräässä Turun AMK:ssa tehdyssä opinnäytetyössä oli toki esitetty sellainenkin tieto, että liikaa lisäaineistettu öljy vaihteistossa voi aiheuttaa synkronoinnin hidastumista öljyn tehdessä synkronointirenkaat liian liukkaiksi).
Palstan aiempia öljykeskusteluja lukiessani olen saanut sellaisenkin käsityksen, että aika moni tuollaisen isolohkoisemman Guzzin omistaja käyttää vaihdelaatikossa ja perässä samaa öljyä. Eikös silloin öljyn pitäisi olla vähintäänkin luokituksen GL-5 öljyä vai onko noissa isommissa Guzzeissa niin tykkänään erilaiset ohjeet öljyn laatuvaatimuksista.